شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : 14055
با همراهی اعضای کارپروه آمایش استان صورت گرفت؛

ديدار استاندار قم با آیت الله جوادی آملی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم و اعضاي كارگروه آمايش سرزمين و محیط زیست استان قم با آیت الله جوادی آملی ديدار و گفتگو كردند.
ديدار استاندار قم با آیت الله جوادی آملی
به گزارش قم نیوز، كرم رضا پيريايي در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از روند تدوين سند جامع آمايش استان تصريح كرد: بحث تدوين برنامه سند آمايش سرزمين، به عنوان يكي از نيازهاي اساسي و سند پایه در برنامه ریزی هاي مهم از سال گذشته به جد در دستور كار استان قرار گرفت.

استاندار قم با اشاره به تشكيل جلسات متعدد كارگروه آمايش استان براي بررسي فاز مطالعاتي اين سند خاطرنشان كرد: این کارگروه سعی دارد تا براساس وضعیت موجود استان و با بومی سازی ظرفیت ها و توانمندی های خود چشم انداز ۱۴۰۴ را به بهترین نحو رقم بزند.

وي با بيان اين كه در جلسات سال گذشته كارگروه نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهديدها در بخش هاي مختلف صنعتي، اقتصادي و فرهنگي استان مورد كارشناسي دقيق قرار گرفته است افزود: تلاش بر اين است تا سند آمايش استان همسو با اسناد بالا دستي و در راستاي چشم انداز كشور حركت كند.

استاندار قم ادامه داد: براساس این چشم انداز قم باید مرکز تولید نشر علوم و معارف دینی‏، الگوی تمام عیار مدنیت اسلامی، قطب گردشگری مذهبی و شهري زيارتي در مقیاس جهانی باشد.

پيريايي با اشاره به روند رو به پيشرفت قم، تحولات چشمگير استان را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: يكي از تحولات خوشايند استان در روزهاي اخير بهره برداري كامل از پروژه تامين آب قم بود كه به عنوان آرزوي ديرينه بزرگان و مردم قم و با همت دولتمردان به ثمر نشست و كام همه را شيرين كرد.

وي همچنين با اشاره به فعاليت موسسات ديني توانمند در قم از جمله موسسه اسراء، شهرك چاپ و نشر قم را ظرفيتي مناسب براي اين گسترش فعاليت موسسات عنوان و خاطرنشان كرد: آمادگي خوبي براي استقرار اين موسسات در اين شهرك تخصصي وجود دارد.

استاندار قم در پايان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ علمي و معنوي آيت الله جوادي آملي، علما و مراجع تقلید را از دلسوزان نظام و انقلاب اسلامي برشمرد و تاكيد كرد: رهنمودهای اين بزرگان همواره چراغ راه ما بوده و ما وظیفه داریم کلام صدق و رهنمودهای پدرانه آنها را به جان بخریم و سعی کنیم تمام تلاش خود را در اجرای منویات این عزیزان به کار گیریم.

آیت الله جواد آملی عصر نيز در اين ديدار كه در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء صورت گرفت طي سخناني، اظهار كرد: یک سرزمین زمانی به رشد و تعالی می رسد که نگاه جهانی به مسائل داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسوولان عالی رتبه کشور و استان باید سه عنصر جهان دانی‏، جهانداری و جهان آرایی را در حیطه فعالیت خود مد نظر قرار دهند‏، افزود: اگر می خواهیم سرزمین خود را به نحو مطلوب و درست بسازیم باید جهاندانی و جهانداری و جهان آرایی را سرلوحه مسوولیت خود قرار دهیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم با تاکید براینکه نگاه جهانی باعث می شود که معرفت‏، مدیریت و هنر را در کنار یکدیگر به کار بریم گفت: برای اینکه بتوانیم سرزمین خود را آباد کنیم باید اندیشه و انگیزه یکجا باهم داشته باشیم و اگر این دو کنار هم نباشند انسان ناقصی هستیم و انسان ناکارآمد هم نمی تواند به رشد و توسعه مادی و معنوی جامعه کمکی کند.

استاد حوزه علمیه قم با تاكيد بر نقش توليد و اشتغال در توسعه بیان داشت: اگر می خواهیم جوانان ما سالم و سربلند باشند باید چرخه تولید و اشتغال را فعال كنيم.

آیت الله جوادی آملی بر نقش مهم و حیاتی دانشگاه های استان و مجموعه دستگاه ها در رشد و تعالی جوانان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت نیروی انسانی بتوانیم زمینه رشد و توسعه آمایش سرزمینی را فراهم آوریم.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه قم پایگاه مهم جهان اسلام است گفت: الان شایسته است بگوییم“ اطلبو العلم بالقم” چرا که امروز قم میزبان هزاران طلبه و محصل خارجی از سراسر دنیاست و می تواند اندیشه ناب اسلامی را به کل جهان صادر کند.

این مرجع تقلید شیعیان با ابراز خرسندی از طرح مساله آمایش سرزمین و محیط زیست در استان و تقدير از اهتمام استاندار قم به اين مهم گفت: خوشبختانه آمار و ارقامی که از رشد و توسعه قم وجود دارد امید بخش است و باید با دقت و تلاش بیشتر و با نگاهی فراملی رشد و توسعه قم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکراست، در این جلسه تنی چند از اعضای کارگروه آمایش سرزمینی و محیط زیست گزارشی از فعالیت های خود را ارایه کردند و در پایان تفاهم نامه استقرار موسسه چاپ و نشر اسراء به عنوان نخستین مجموعه در شهرک چاپ و نشر قم به امضا شرکت شهرک های صنعتی استان قم و موسسه وحیانی اسراء رسید.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcen78z.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما