جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 11571
با اهدای عضو

بیمار مرگ مغزی در قم 11 نفر را از مرگ نجات داد

قم نيوز : قم نیوز: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم به 21 بیمار نیازمند اهدا شد و 11 نفر را از مرگ حتمی نجات داد.
بیمار مرگ مغزی در قم 11 نفر را از مرگ نجات داد
به گزارش قم نیوز، این بیمار که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بیمار خانمی ۴۲ ساله با سابقه فشار خون و دیابت است که بر اثر افت فشار خون دچار حادثه سقوط می‌شود.

صمدی افزود: بیمار مدت یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بستری بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی متاسفانه اقدامات درمانی برای این بیمار اثرگذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار موضوع اهدا اعضا با خانواده این فرد مطرح شد و با موافقت والدین مراحل انتقال از قم به تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها علی‌رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، با پیوند اعضای این بیمار تعداد ۱۱ بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می‌یابند و زندگی ۲۰ بیمار دیگر نیز بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcezn8z.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما