سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 11679
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

نقشه فتنه‌گران برای بالا بردن برخی افراد تا مقام مرجعیت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: سازمان‌های جاسوسی و فتنه‌گران به دنبال پرورش روحانیونی به عنوان عوامل خود در قم هستند به همین دلیل سرمایه‌گذاری وسیعی روی آن‌ها کرده و حتی تا سطح مرجعیت آن‌ها را بالا می‌برند.
نقشه فتنه‌گران برای بالا بردن برخی افراد تا مقام مرجعیت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین جلالی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان اینکه علما مرزبانان حقیقی دین هستند اظهار کرد: حوزه علمیه قم محل پرورش علما و مراجع تقلید بزرگواری بوده که یکی از آن‌ها امام خمینی(ره) است.

وی افزود: قم سرزمینی مبارک بوده و مردم این شهر آغازگر انقلاب هستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز پرورش یافته قم بوده و بصیرت مردم در این شهر زبان زد خاص و عام است.

قم پرچم‌دار حرکت‌های مذهبی و اجتماعی ایران است
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی قم را پرچم‌دار و طلایه‌دار حرکت‌های مذهبی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل مردم و علمای قم مسئولیت بیشتری بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در روزهای آغازین انقلاب مردم قم نخستین گروهی بودند که بنی صدر را شناخته و او را به ملت ایران معرفی کردند؛ قم در افشای فتنه منافقان نیز نقش موثری داشت به همین دلیل سازمان‌های جاسوسی دنیا قم را به عنوان یک مرکز استراتژیک و راهبردی در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

جلالی با بیان اینکه فتنه‌ها همواره در کشورهایی چون آمریکا و انگلیس طراحی می‌شوند گفت: عوامل داخلی استکبار این فتنه‌ها را در ایران پیاده می‌کنند.

وی با اشاره به تجربیات خوبی که ملت ایران از فتنه‌ها کسب کرده است گفت: مؤمن نباید از یک مکان دو بار گزیده شود؛ دشمنان به یقین آرام ننشسته‌اند و باز هم چنگ و دندان نشان خواهند داد زیرا آن‌ها از حکومتی بر مبنای تشیع علوی ناراضی‌اند.

باید دشمنان را در زمین خود به بازی بگیریم
جلالی با تاکید بر آمادگی ملت ایران در مقابل نقشه‌های جدید دشمنان و شناخت توطئه‌های آن‌ها ابراز کرد: باید دشمن را در زمین خودمان بازی دهیم و هیچ گاه وارد بازی آن‌ها نشویم؛ بهترین روش این است که ضعف‌ها را برطرف کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی نخستین روش دشمنان را استفاده از ظرفیت قم برای پیچیده ساختن فتنه دانست و گفت: سازمان‌های جاسوسی و فتنه‌گران به دنبال پرورش روحانیونی به عنوان عوامل و مجری خود در قم هستند تا دستوراتشان را اجرایی کنند و به همین دلیل سرمایه گذاری وسیعی روی آن‌ها کرده و حتی تا سطح مرجعیت آن‌ها را بالا می‌برند و تشکل‌های جدیدی به راه می‌اندازند که نمونه بارز آن شریعت‌مدار در اوایل انقلاب بود.

وی ادامه داد: پس از شریعت‌مدار دشمنان وارد بیت آیت‌الله منتظری شدند و بعد از اینکه می‌بینند این مهره هم از دست رفته بیت دیگری همچون آقای صانعی را می‌یابند اما با بیانیه قاطع جامعه مدرسین که این شخص را برای مقام مرجعیت و فتوا نالایق دانست معلوم نیست وارد کدام بیت خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل مجمع محققین و مدرسین در قم بیان داشت: چرا جلوی افرادی مثل کروبی گرفته نشد که مشغول شهریه دادن در حوزه بود و همه می‌دانستند که چنین جایگاهی ندارد و بعدها نیز هزینه‌های زیادی به نظام اسلامی وارد کرد.

جلالی افزود: فتنه‌گران سعی کردند گروهی را مأمور کنند که به افراد سلیم‌النفس حاضر در قم اخبار دروغین بدهند؛ کشته‌سازی و بزرگ نمایی حوادث فتنه ۸۸ از جمله این روش‌ها بود و از علما خواستند همان طور که برای جنگ ۲۲ روزه غزه بیانیه داده‌اند برای کشته‌های دروغین فتنه نیز بیانیه بدهند.

کشته‌سازی دروغین فتنه‌گران برای فریب خواص
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه چهارمین شیوه فتنه‌گران تضعیف روحیه علما و مردم بود عنوان داشت: تصویرسازی در خبرنامه‌ها و اخبار دروغین مورد استفاده فتنه‌گران قرار گرفته و به یقین در فتنه‌های آینده نیز این شیوه به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: جوسازی در حوزه توسط عده‌ای از طلاب تندرو و افراطی کار دیگر فتنه‌گران بود؛ مهدی هاشمی از طریق جمعیت آلوده تهران مانند زنان خیابانی و معتادان از شب ۲۲ خرداد شروع به آتش زدن خیابان‌ها کرد و برای این امر جوایز یک تا سه میلیونی تعیین کردند، آیا این تندروی نیست؟

وی بیان داشت: در جریان فتنه ۱۲ گروه از فتنه‌گران اطلاعات غلط ارائه می‌دادند و این نفوذی‌ها باید شناخته شوند؛ چگونه است که آن‌ها می‌توانند ۴۰ اتوبوس شامل ۱۵۰۰ نفر را برای آوردن به قم سامان‌دهی کنند؟ این در حالی بود که طلاب قمی در عوارضی قم شب را به صبح رساندند تا از ورود این افراد به قم جلوگیری کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران توانستند ۱۶ نفر از زنان را به هر طریق به قم برسانند؛ افرادی چون الهه کولایی در میان آن‌ها بود اما مراجع تقلید و علما بصیرت به خرج دادند و آن‌ها را نپذیرفتند.

علما و مردم اجازه ندهند حکم رهبری شکسته شود
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر جوش و خروش قم در همه عرصه‌ها گفت: با بداخلاقی اخیر در مجلس که توسط رؤسای دو قوه ایجاد شد حکم رهبری شکسته شد، باید علمای قم وارد میدان شوند و قضیه را حل کنند.

وی ادامه داد: رهبری فرموده‌اند از امروز تا زمان انتخابات هر حرکتی در راستای ایجاد اختلاف خیانت به کشور است؛ تا زمانی که مردم و علمای قم هستند نباید اجازه دهند حکم و نظر رهبری شکسته شود.

جلالی راه‌اندازی بیش از ۳۰ موسسه را با عناوینی چون مراکز نواندیش شیوه دیگر فتنه‌گران دانست و افزود: در حوزه علمیه و دانشگاه‌هایی که منصوب به مراجع است نباید مراکزی وجود داشته باشد که دختر و پسر در آن به راحتی با هم ارتباط داشته باشند؛ دانشگاهی مانند ادیان و مذاهب مرکزی است که اساتید و اعضای هیئت علمی آن با لباس روحانیت به سنگ پرانی علیه نظام پرداختند و مقالاتی علیه ولایت نوشتند و هیچ برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جوانی هر سه روز و در شرایط کنونی هر ۱۰ روز یک ختم قرآن انجام می‌دهند گفت: ایشان مناجات‌ها و اشک ریختن‌های زیادی دارند و اگر باور و توکل ایشان نبود بسیاری از مشکلات حل نمی‌شد زیرا در فتنه ۸۸ بسیاری از افراد بریدند اما ایشان باور داشت که در صورت ایمان و تقوا درهای رحمت الهی گشوده خواهند شد.

وی حرکت‌های ضد فلسفی و ضد عقلی را هشتمین راهکار فتنه‌گران دانست و افزود: امام راحل یک فیلسوف بود و مقام معظم رهبری نیز مدافع فلسفه هستند؛ امروز عده‌ای را دعوت می‌کنند و فلسفه را زیر سوال می‌برند در حالیکه اگر باب فلسفه بسته شود شبهات رگباری غرب علیه اسلام و مسلمانان را کسی پاسخگو نخواهد بود.

نادیده گرفتن خدمات نظام شیوه فتنه‌گران است
جلالی ادامه داد: فتنه‌گران همچنین به کلیت نظام اعتراض می‌کنند و خطای مسئولان را به پای نظام می‌گذارند؛ سیر کلی نظام صعودی و رو به اوج بوده و دنیا را از پیشرفت‌های علمی به خشم آورده است بنابراین نباید بر نقص‌ها و ضعف‌ها تاکید کرد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نادیده انگاشتن خدمات نظام از دیگر حربه‌های فتنه‌گران به شمار می‌رود عنوان داشت: معتقدیم گرانی، تورم و بیکاری در کشور وجود دارد اما نباید خدمات نظام اسلامی نادیده گرفته شود.

حذف نیروهای ولایی از حوزه خطری جدی است
وی حذف نیروهای ولایی و فعال حوزه و جایگزین کردن نیروهای ضعیف را شیوه دیگری برای ضربه به جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تنها جرم این‌ها ولایت‌مداری و دفاع از رهبری است در حالیکه برخی از آن‌ها مقام اجتهاد دارند ولی به دلیل اینکه انقلابی هستند انگ بی‌سوادی به آن‌ها زده می‌شود؛ مجمع اساتید سطوح عالی قبول نکرده که نام ولایی به عنوان مجمع آن‌ها اضافه شود، این چه وضعی است که در قم اساتید جرأت نداشته باشند عنوان ولایی را یدک بکشند؟

جلالی با اشاره به استفاده دشمنان از مهره‌های سوخته گفت: عالمان بصیر و آگاه مرزبانان و محافظان دین و تشیع هستند، عالمان کتمان‌کننده حقیقت در این میان وجود دارند و با اینکه متوجه حقایق هستند اما آن را بیان نمی‌کنند این افراد مورد لعن خداوند قرار می‌گیرند؛ عالمان بدعت گذار نیز هستند که با تأثیر پذیرفتن از مجامع بین‌المللی فتاوای خطرناکی صادر می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdn90f.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما