سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 11835

همایش بین المللی اخلاق و ادیان در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش بین المللی اخلاق و ادیان با سخنرانی آیت الله عبدالله جوادی آملی و آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار می شود.
همایش بین المللی اخلاق و ادیان در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، مدیر کمیته اطلاع رسانی همایش بین المللی اخلاق و ادیان در قم گفت: این همایش وز نهم و دهم اسفندماه امسال در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محسن اداوی افزود: این همایش با حضور اندیشمندان و صاحبنظرانی در زمینه فلسفه اخلاق و فلسفه از کشورهایی چون امریکا، یونان، مصر و آلمان برگزار می شود.

وی بیان داشت: در مجموع ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۸۰ مورد پذیرفته شده و در نهایت ۷۰ مقاله نیز به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

وی یادآور شد: این همایش بین المللی در قالب ارایه پنج مقاله و برگزاری هفت نشست تخصصی با موضوع اخلاق برگزار می شود.

اداوی مبانی اخلاق، اخلاق در اسلام، ادیان و مسایل اخلاقی، اخلاق و ادیان و نیز اخلاق و صلح ادیان را از موضوعات نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در دو روز برگزاری همایش ذکر کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را غنی سازی پژوهش های اخلاق و ادیان، بررسی منابع و مواد و توان ادیان در حوزه مسایل اخلاقی و انجام پژوهش های کاربردی و ارایه پژوهش هایی در معرفی اخلاق اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش و بهره مندی از مباحث مطرح شده باید در سایت www.cons.esra.ir ثبت نام کنند.

اداوی با اشاره به برگزاری این همایش بین المللی توسط بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا افزود: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، معاونت پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات، مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ علوم پزشکی تهران، دانشگاه ادیان و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی در ادامه از برگزاری پیش همایش هایی با عناوین سلوک اخلاقی فیلسوف، چالش های اخلاقی رسانه و اخلاق در اسلام در شهرهای آمل و قم خبر داد و گفت: پیش نشست دیگری با عنوان ادیان در آیین های شرقی نیز در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می شود.

وی بیان داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchm6nz.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما