چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : 12304

همايش بين‌المللی اخلاق و اديان در قم آغاز به كار كرد

قم نيوز : قم نیوز: همايش بين‌المللی اخلاق و اديان به همت بنياد بين‌المللی علوم وحيانی اسراء به مدت دو روز در قم آغاز به كار كرد.
همايش بين‌المللی اخلاق و اديان در قم آغاز به كار كرد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح اين همايش روز چهارشنبه با حضور آيت الله جوادی آملی، آيت الله هادوی تهرانی از اساتيد برجسته حوزه و آيت‌الله غروی عضو جامعه مدرسين حوزه در سالن همايش‌های بنياد اسراء آغاز شد.

آيت‌الله جوادی آملی در اين همايش گفت: حفظ نظام از اهميت بالايی برخوردار است و با توجه به اين كه نظام الهی و اسلامی ايران ادامه قيام انبيای الهی است بايد سعی شود با تكيه بر اخلاق حسنه جامعه به شكل صحيح اداره شود.

وی ابراز كرد: اگر در جهان خلق عظيم و رفتاری الهی حاكم بود شاهد بروز فجايع عظيم هم چون جنگ جهانی، قرآن سوزی و كشتارهای وحشيانه نبوديم.

وی افزود: انسان‌ها به دليل بهره‌مندی از درك و فهم كافی، آن رفتارهايی را كه با اخلاق مغايرت داشته باشند به خوبی در‌ می‌يابند، البته ايمان از جمله شئون و فنون اخلاق و عقل علمی است و رعايت آن برای جلوگيری از بروز مشكل در عقل عملی انسان كارايی دارد.

همايش بين‌المللی اخلاق و اديان به مدت دو روز برگزار می‌شود و در حاشيه آن شاهد برگزاری هفت كميسيون برای ارائه مقالات برگزيده خواهيم بود كه دو كميسيون در مبانی معرفت اخلاقی، دو كميسيون در موضوع اخلاق در اسلام و سه كميسيون در موضوعات اخلاق در يهوديت و مسيحيت، آيين‌های شرقی، اخلاق رسانه و مديريت و پزشكی برگزار خواهد شد.

وزارت علوم، مركز پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سيما، دانشگاه‌های قم و علوم پزشكی تهران، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی(ره) و دانشگاه اديان و مذاهب در برگزاری همايش بين‌المللی اخلاق و اديان مشاركت دارند.

محورهای برگزاری اين همايش مبانی معرفتی اخلاق، اخلاق در اسلام، اخلاق در اديان ابراهيمی، اديان در آيين‌های شرقی و اديان و مسايل اخلاقی است و پس از اينكه فراخوان آثار انجام شد نزديك به ۴۶۰ مقاله به دبيرخانه همايش رسيده و در نهايت ۱۸۰ مقاله پذيرفته شده و ۴۲ مقاله در همايش ارائه خواهند شد.

۱۳ ميهمان خارجی از كشورهای آمريكا، يونان، عراق، اتريش، آلمان و كانادا در همايش بين‌المللی اخلاق و اديان شركت خواهند كرد و برخی از آنان به صورت حضوری مقالات خود را ارائه خواهند كرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjxtev.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما