جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 11930
مدیر رسانه های دیجیتال مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

عبادت در فضای مجازی تجربه‌ای نوین

قم نيوز : قم نیوز: مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران از راه اندازی وب سایت قرآنی برای ترویج عبادت در فضای مجازی خبر داد.
عبادت در فضای مجازی تجربه‌ای نوین
به گزارش قم نیوز، امیر افضلی به تشریح اهداف راه اندازی وب سایت قرآن کریم در سایت رسمی مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌هایی که از چند سال گذشته در واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران پیگیری شده، مسئله عبادت در فضای مجازی است که به عنوان یکی از مصادیق آن خدمات قرآنی به صورت بخش جنبی در سایت اصلی در دسترس کاربران قرار داده شده بود.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و با بهره گیری از تجارب و نظرات اساتید حوزه و دانشگاه سعی کردیم به شکلی مناسب و به دور از بدعت، زمینه‌ای فراهم شود تا عبادت در دنیای مجازی اتفاق بیافتد، نه اینکه دنیای اینترنت در موضوعات عبادی هدایت‌گر باشد.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نتیجه این بررسی‌ها منجر پایه ریزی ایده‌ای به عنوان عبادت در دنیای مجازی شد، افزود: راه اندازی وب سایت قرآنی در سایت مسجد مقدس جمکران بخش کوچکی از این ایده نوین و گسترده است که خدمات جدیدی را به کاربران سایت ارائه می‌کند.

افضلی ادامه داد: در این سایت سعی کردیم نگاه جدیدی به ختم قرآن داشته باشیم و سبکی متفاوت از سایت‌های ختم قرآن موجود که هماهنگ کننده و یا پیشنهاد کننده هستند را ارائه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کاربران با ورود به این وب سایت سه نوع ختم قرآن را فرا می‌گیرند، به تبیین نحوه انجام ختم قرآن پرداخت و گفت: در نخستین شکل که همگانی است و از سال‌های قبل آغاز شده است، هر فرد بدون نیاز به عضویت به محیط این ختم سراسری وارد شده و صفحاتی را برای خواندن قرآن تقبل و تعهد می‌کند. در نوع دوم از طرح ختم قرآن که به شکل فردی صورت می‌گیرد، کاربر با ثبت نام در سایت و اخذ نام کاربری و رمز عبور و اختصاص پروفایل شخصی می‌تواند به یکی از دو نیت ختم قرآن برای سلامتی امام زمان (عج) و دیگری ختم قرآن برای هدیه به ارواح مطهر پدر و مادر حضرت ختم خود را آغاز کند.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران افزود: در این شیوه هر فرد در پروفایل شخصی خود یک ختم قرآن را شروع می‌کند و با هر مرتبه حضور، مقدار صفحات قرائت شده توسط وی ثبت می‌شود تا در مراجعه بعدی ادامه ختم را دنبال کند.

افضلی ادامه داد: نوع نهایی ختم قرآن به صورت گروهی است که با رویکرد جامعه مجازی ایجاد شده که در این بخش افراد می‌توانند گروهی با عنوان و شرح اختصاصی در میان اعضای وب سایت مسجد تشکیل دهند و بر مبنای آن، ختم قرآنی را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه این فناوری باعث ایجاد گروه‌های مختلف ختم قرآن با مدیریت خود کاربران خواهد شد افزود: در این سایت بخش مکمل ختم صلوات نیز به شکلی ساده در دسترس کاربران قرار گرفته است.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هسته اصلی وب سایت قرآن مسجد را ختم قرآن تشکیل می‌دهد ابراز داشت: در کنار بحث ختم قرآن بخش‌های جانبی مانند آیات المهدی عجل‌الله فرجه، گالری صوت و فیلم، گلچین قرائت‌ها و... قرار دارد.

افضلی در پایان با بیان اینکه گرافیک وب سایت با دقت نظر بالا و بهره گیری از نظرات کارشناسان زبده طراحی شده است خاطرنشان کرد: در انتهای وب سایت نیز گلچینی از بهترین سایت‌های قرآنی در دسترس کاربران قرار گرفته که امیدواریم تمام این امکانات بتواند بر گسترش فرهنگ قرائت قرآن و عبادت در فضای مجازی موثر باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdzn0f.yt0fs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما