شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 11953
رضوی خبر داد:

جایگزینی آب شیرین در سد 15 خرداد از نیمه اسفند ماه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره کل آب منطقه ای قم از تخلیه آب شور سد 15 خرداد طی از 22 بهمن و جایگزینی آب شیرین در این سد از نیمه دوم اسفند خبر داد.
جایگزینی آب شیرین در سد 15 خرداد از نیمه اسفند ماه
به گزارش قم نیوز، حسن رضوی مهر اظهار داشت:از روز ۲۲ بهمن ماه تخلیه آب شور موجود در سد ۱۵ خرداد که EC آن حدود ۸۰۰۰ میکرو موس می باشد آغاز شد و تا کنون حدود دو میلیون متر مکعب آن تخلیه شده است.

رضوی افزود: این عمل حداقل دو ماه تداوم خواهد داشت و کلیه این اقدامات در راستای شیرین کردن یکنواخت آب شبکه قم در اوایل سال آینده می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبی خروجی شیر تحتانی سد ۱۵ خرداد حدود ۷ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب شور موجود را تخلیه می کند پیش بینی می شود ظرف ده روز آینده حدود ۷۰ درصد آب شور موجود که حدود ده میلیون متر مکعب می باشد از دریاچه مذکور تخلیه و انشاالله از هفته دوم اسفند ماه آب شیرین با EC حدود ۴۰۰ میکرو موس به وسیله خط انتقال آبرسانی از سد کوچری به قم وارد دریاچه سد ۱۵ خرداد شود.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم بارندگیها در اسفند ماه و بهار سال ۹۲ و آبگیری مناسب سدهای بالا دست مردم قم سال ۹۲ را متفاوت تر از سالهای قبل از لحاظ تأمین و توزیع آب تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcip3az.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما