دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 12018
موسوی خبر داد:

برگزاری طرح پاکسازی محدوده شهری از پسماندهای عمرانی و ساختمانی

قم نيوز : قم نیوز: سید سیف‌الدین موسوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از برگزاری طرح جمع آوری و پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی و همچنین جشنواره هنرهای بازیافت در آستانه سال نو خبر داد.
برگزاری طرح پاکسازی محدوده شهری از پسماندهای عمرانی و ساختمانی
به گزارش قم نیوز، وی در تشریح برگزاری طرح پاکسازی محدوده شهری از پسماندهای عمرانی و ساختمانی عنوان كرد: با توجه به لزوم پاکسازی معابر از نخاله‌هاي ساختمانی که در سطح شوارع، معابر و زمین‌های باز کلان‌شهر قم به صورت پراکنده وجود دارد و سبب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، نازیبایی منظر شهری و سد معبر گردیده است، ستاد پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از بهار شهرداری کلان‌شهر قم اقدام به برگزاری این طرح نموده است.

موسوی با اشاره به زمان برگزاری این طرح که در دو فاز اجرایی-عملیاتی و از تاریخ ۱۵ بهمن ماه لغایت ۱۵ اسفند ماه بصورت گسترده در حال انجام است افزود: با توجه به تولید روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ تن پسماند حاصل از فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، از جمله وظایف این ستاد را مدیریت و نظارت بر تولید، انتقال و دفع اینگونه پسماندها بر شمرد که نقش عمده ای در حفظ پاکیزگی و زیبایی شهر دارد.

وی با معرفی سایت های مجاز تخلیه عنوان کرد: سایت های جمکران، معدن شادقلی خان، کوه سفید، پردیسان و جاده قدیم تهران مکان‌هایی هستند که شهروندان و پیمانکاران می‌توانند با کمترین هزینه، اقدام به تخلیه پسماندهای خود نموده و در حفظ پاکیزگی شهر باشند.

وی اضافه نمود: در فاز اول طرح که مشمول پسماندهای جز ساختمانی حاصل از ساخت و ساز، تعمیرات و نوسازی است، شهروندان گرامی می‌توانند با شماره ۲۱۴۰۲ آژانس پسماندهای ساختمانی تماس گرفته تا از خدمات ویژه آن به روش‌های سنتی و مکانیزه و با قیمت مصوب شورای اسلامی شهر قم بهره مند گردند.

در ادامه موسوی در خصوص پاکسازی مناطق آلوده شده سطح شهر که در فاز دوم این طرح برگزار می‌گردد اضافه نمود: در روز جمعه چهارم اسفند ماه کلیه ماشین آلات و ادوات شهرداری و پیمانکاران عضو ستاد، جهت پاکسازی و حمل پسماندهای تخلیه شده در زمین های باز شهری و انتقال آن به ‌سایت‌های مجاز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم هدف نهایی اجرای این طرح را دستیابی به شهری پاک و در خور شأن زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و ابراز امیداری کرد با همراهی همشهریان عزیز شاهد اینگونه آلودگی‌ها در هیچ نقطه‌ای از شهر نباشیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwgb8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما