چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 12056
عزیزنژاد خبرداد:

تونل غدیر قم 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه تونل غدیر این استان تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
تونل غدیر قم 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش قم نیوز، سعید عزیزنژاد روز چهار شنبه با اعلام این خبر افزود: هم اکنون حفاری قسمت تاریک و بدون نور این تونل غدیر به پایان رسیده و از این پس حفاری در بخش روباز تونل انجام می شود و در ادامه خیابان عمار یاسر به خیابان معلم متصل شده و تردد ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه نهم دی سطح خدمت رسانی به شهروندان را قطع نمی کنیم، بیان کرد: با انحراف ترافیک، بخشی از طرح در اختیار مهندسان و مابقی طرح در اختیار مردم قرار گرفت.

وی گفت: در این طرح ما توانسته ایم یک شریان شمال به جنوب را به هم متصل کنیم و انتظار داریم خیابان معلم به چهارمردان و آذر را فعلا در اولین سطح در اختیار مردم قرار دهیم و در سطح های بعدی اتصال آن به حرم حضرت معصومه(س) و بلوار پیامبر اعظم را دایر کنیم.

عزیزنژاد تصریح کرد: هزینه اجرای این پروژه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان می باشد که با تملک ها و رفع معارض ها به ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

وی بهبود حمل و نقل شهری و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر، ایجاد مسیر دو سطحه بلوار عمار یاسر، تسریع در دسترسی زایران به حرم مطهر و ایجاد مسیر تندرو در هسته مرکزی شهر با حذف تقاطعهای مسیر بلوار عمار یاسر را از اهداف اجرای تونل غدیر عنوان کرد.

وی گفت: سه سطح پایین دستی این پروژه در سطح زیر صفر صفر قرار گرفته است تا منظر حرم مطهر را دچار خدشه نکند.

معاون شهرداری قم اضافه کرد: این سه سطح پایین دستی شامل دو سطح زیر زمین و یکی همسطح خیابان می باشد که البته پارکینگ هم در این طرح پیش بینی شده است.

وی از مساعدت شهروندان در تملک ها قدردانی کرد و از مردم درخواست کرد: نسبت به تملک ملک های باقی مانده همکاری کنند.

پروژه ساخت تونل غدیر قم به طول ۸۵۰ متر می باشد که طول و عرض تونل به ترتیب ۵۵۵ و ۲۷ متر می باشد.

این تونل دارای سیستم تهویه و روشنایی هماهنگ با سیستم کنترل ترافیک شهر و تعداد ستونهای میانی آن ۱۶۲عدد می باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd9z0f.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سیدمهدی رحیمی
سلام ماازوزهشت دی ۱۳۹۵تا۲۵اسفند۱۳۹۵درقسمت قالب وارماتوربندی بی وقفه با۸نفرنیرو درپارت ۱و۲وبخشی ازپارت ۳تونل الغدیرقم شروع به کارکردیم درزمان تصویه ازشرکت توان راه ارجان هنوزتمام کارکرد ما داده نشد ویکی ازچکهای این شرکت به ریاست اقای مهندس حمیدی حتی بعدازبرگشت خوردن پاش نشد مبلغ۱۰ملیون تومن قطعا برای این شرکت ناچیزاست