جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 12099
دبیر همایش کتاب سال حوزه:

نگارش 2 هزار مقاله حوزوی در سال 90

قم نيوز : قم نیوز: دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: امروزه مقاله نویسی در کانون توجهات قرار گرفته و حوزویان در سال گذشته بیش از دو هزار مقاله علمی را در نشریات تخصصی کشور منتشر کرده‌اند.
نگارش 2 هزار مقاله حوزوی در سال 90
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی حقی در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به ارسال ۹۵۸ اثر به دبیرخانه این همایش از سوی نویسندگان حوزوی اظهار کرد: این آثار در ۱۵ گروه علمی دسته‌بندی شدند که گروه فلسفه و کلام با ۱۲۱ اثر بیش از ۱۴ درصد آثار را به خود اختصاص داد.

وی افزود: حضور این تعداد از آثار قلمی حوزویان، به معنای حیات، پویایی و تلاش صدها مجاهد راه علم و تقواست که می‌کوشند حکمت‌های ناب را از سرچشمه‌های زلال مکتب وحی در اختیار تشنگان معرفت قرار دهند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه نوشتن مقالات علمی سابقه‌ای دیرینه در حوزه‌ها دارد گفت: امروز این امر دوباره در کانون توجه قرار گرفته و حوزویان در سال گذشته بیش از دو هزار مقاله علمی را در نشریات تخصصی کشور منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همایش امسال آثار رسیده به دبیرخانه به دست اعضای هیئت داوری هر گروه علمی ارزیابی اولیه شد و پس از کسب امتیاز لازم، به داوران و کارشناسان صاحب نظر در هر رشته تحویل داده شد.

حقی افزود: ۶۳۸ اثر در مرحله نخست داوری مورد پذیرش قرار نگرفتند و تنها ۱۹۸ کتاب به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه ۴۳ اثر به عنوان کاندیداهای برتر شناخته شدند خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۲ کتاب به توان آثار برتر و ۱۵ اثر هم به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: شورای عالی همایش پس از تشکیل جلسات متعدد و بررسی علمی آثار پیشنهادی، در نهایت این تعداد کتاب‌ را برای عناوین برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب کردند.

حقی ضمن تشکر از تلاش نزدیک به ۲۰۰ نفر از شخصیت‌های علمی و همکاران پرتلاش دبیرخانه کتاب سال حوزه بیان داشت: شورای سیاست‌گذاری، شورای علمی، هیئت داوری و اعضای دبیرخانه همایش طی این مدت زحمات فراوانی کشیدند و توانستند همایش چهاردهم را به بهترین نحو اداره کند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه جهت‌دهی پژوهش‌های حوزوی به سوی نیازهای پژوهشی و اهتمام به نوآوری در تولیدات علمی حوزویان از جمله سیاست‌های همایش چهاردهم بوده است گفت: از دیگر سیاست‌ها می‌توان به تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم در میان پژوهشگران حوزه و ارتباط و تعامل اثربخش با پژوهشگران و واحدهای پژوهشی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تفسیر و علوم قرآن، حدیث، درایه و رجال، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و حقوق، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی گروه‌های ۱۵ گانه‌ای بودند که کتاب‌های رسیده به دبیرخانه در آنها دسته‌بندی و مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaown6.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما