دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 12223
شبی که در تاریخ ورزش قم ماندنی شد

اشک و لبخندها در جشن گلریزان قهرمان

قم نيوز : قم نیوز: مردم و خیرین قم شبی به یادماندنی را در تاریخ ورزش قم به یادگار گذاشتند و دل قهرمانی را با حضور خود شاد کردند که زمانی بر روی تشک کشتی پشت حریفان بزرگی را به خاک می‌رساند اما امروز در بستر بیماری حتی قادر به جابه جایی خود نیست.
اشک و لبخندها در جشن گلریزان قهرمان
به گزارش قم نیوز، دیدار خیریه تیم‌های صبای قم و هنرمندان کشور با هدف تامین بخشی از هزینه‌های درمان محسن پودنکی قهرمان سابق کشتی فرنگی کشور که دچار ضایعه مغزی شده است با استقبال پرشور مردم، مسئولان و خیرین قمی در سالن ورزشی حیدریان قم برگزار شد.

اما این دیدار فراتر از یک مسابقه ورزشی بود و نتیجه‌ای که در پایان آن رقم خورد چیزی جز روسفیدی مردم و خیرین نوع دوست و همیشه در صحنه قم نبود.

در ابتدای این دیدار، مراسم گلریزان با حضور هنرمندان کشور از جمله حسین یاریار، سیدجواد هاشمی، اصغر همت و همچنین معاون استاندار، شهردار، مدیرکل ورزش و جوانان قم و جمعی دیگر از مسئولان استان قم و شرکت‌های خصوصی قم برگزار که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

مردم و خیرین قمی شب گذشته در سالن حیدریان قم شبی به یادماندنی را در تاریخ ورزش قم به یادگار گذاشتند و دل قهرمانی را با حضور خود شاد کردند که زمانی بر روی تشک کشتی پشت حریفان بزرگی را به خاک می‌رساند اما امروز در بستر بیماری حتی قادر به جابه جایی خود نیست.

محسن پودنکی که به سالن آمد همه هنرمندان و ورزشکاران با دسته‌های گل به استقبالش رفتند اما دیدن قهرمان کشور بر روی ویلچر آنها را بسیار محزون و غمناک کرد.

زمانی که مجری در این برنامه وصف حال و سرگذشت اندوهناک محسن پودنکی قهرمان کشور را می‌کرد چشمان هنرمندان کشور از جمله اصغر همت و سیدجواد هاشمی و حاضرین در ورزشگاه همچون ابر بهاری می‌بارید.

اما با شروع گلریزان مردم قم ثابت کردند آنجا که نیاز به حضور آنها باشد همچون گذشته حاضر می‌شوند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در سالن حضور یافتند و این دیدار را از نزدیک مشاهده کردند اما تماشاگرانی که در این دیدار حضور یافتند با تماشاگران مسابقات رسمی بسیار تفاوت داشتند و به زبان دیگر این تماشاگران کیفی بودند.

آنها در طول مسابقه با انواع و اقسام شعارهای زیبا در وصف محسن پودنکی، این قهرمان سابق ملی را تشویق می‌کردند.

«بی قرارم، بی‌قرارم / محسن پودنکی را دوست دارم / قهرمان شهر قم را دوست دارم» یکی از شعارهایی بود که بارها و بارها تماشاگران خواندند و علاقه خود را به این قهرمان پیشین نشان دادند.

پودنکی نیز که حتی قدرت تکلم خود را از دست داده است با دیدن ابراز احساسات مردم اشک از چشمانش جاری شده بود اما زبانی برای تشکر نداشت.

همسر پودنکی که تلاش بسیاری زیادی تاکنون برای درمانی وی کرده است نیز در سالن حیدریان حضور داشت و زمانی که مهر و محبت مردم به قهرمانشان را دید به شدت گریست.

حسین یاریار که به عنوان مسئول تیم هنرمندان در سال حضور داشت و دیدن این صحنه‌ها او را نیز تحت تاثیر قرار داده بود این گونه ابراز احساسات کرد: آدم‌های بزرگ زمانی که در بستر بیماری هم قرار دارند بزرگ هستند.

وی اظهار داشت: محسن امروز از همه ما بزرگتر است به دلیل اینکه در بیماری هم به ما این درس را می‌دهد که هرگز نباید به خود مغرور شویم؛ زیرا اگر حتی قهرمان جهان و و المپیک باشید همه چیز به یک لحظه تغییر خواهد کرد.

شهردار قم هم در این مراسم از هنرمندان و مردم نوع دوست قم تشکر کرد و گفت: ما مسلمان و شیعه هستیم و در شهری که ام القرای جهان تشیع زندگی می‌کنیم؛ حس نوع دوستی یکی از وظایف ذاتی و در خون ما است.

وی با اشاره به اینکه قهرمان دیروز امروز در بستر بیماری قرار دارد، ادامه داد: ما آمدیم به این قهرمان بگوییم شما هنوز برای ما قهرمان هستی.

دلبری زحمات گذشته پودنکی را در عرصه ورزش قدر نهاد و اظهار داشت: این جمعیت، مردم، مسئولان و هنرمندان به این سالن آمده‌اند تا بگویند آقای پودنکی چه آن زمان که قهرمان بودید چه امروز که در بستر بیماری قرار دارید، در کنار شما بوده و هستیم و برای بازگشت سلامتیت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

معاون استاندار قم نیز با خواندن این شعر «چرا دست کوبم چرا پای کوبم/ مرا خواجه بی‌دست و پا می‌پسندد» سخن گفت و یادآور شد: این شعر را بالای سر یک جانباز نخاعی دیدم که نشان از روحیه بزرگ او و رضایت او به رضای پروردگار بود.

وی از همه مردم خواست تا برای سلامتی همه جانبازان جنگ و همه قهرمانانی که افتخار کشور بودند و اکنون به دعای خیر نیاز مبرم دارند دست دعا به درگاه بی‌نیاز بردارند.

پس از مراسم گلریزان مسابقه خیریه شروع شد و تیم هنرمندان در این مسابقه با ترکیب هاشمی، حب‌درویش،‌ همت، طاهری، خطاطی، کاظمی، حیدریان، آبتین، چمنی، حامی، خوشلویی، فهیمی و حسینی و با مدیریت حسین یاریار به میدان آمد.

تیم صبای قم را نیز در این مسابقه سیدمهدی غیاثی، سیدرضا دهناد، عباس جهان‌بین، اصغر حسن‌زاده، محسن حسن‌زاده، باقری، جعفر عابدی، سید جواد اشرفی، مهدی جعفری، مهدی پاک،‌ محمد جهانگیریان، رضا ‌ملکی، دارابی، بهرامی،‌ غیاثی همراهی می‌کرد.

در پایان تیم هنرمندان با نتیجه ۴ بر ۲ بر تیم صبای قم پیروز شد اما برنده نهایی این دیدار، مردم قم بودند که در کمک به هم‌نوع و به نفع محسن پودنکی قهرمان اسبق کشتی فرنگی کشور سنگ تمام گذاشتند.

در این مسابقه و گلریزان مردم و خیرین قمی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به محسن پودنکی کمک کردند که امیدواریم این کمک‌ها گامی مثبت در بازگشت سلامتی این قهرمان کشور شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjt8ev.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما