سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 12258
صبا به جایگاه خود در صدر جدول بازگشت

وقتی فردوسی‌پور هم حق را به صبا داد

قم نيوز : قم نیوز: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود در خصوص اتفاقات دیدار تیم های فوتسال صبای قم و ملی حفاری را 180 درجه تغییر داد و رای به برتری سه بر صفر صبا داد و این تیم به صدر جدول بازگشت.
وقتی فردوسی‌پور هم حق را به صبا داد
به گزارش قم نیوز، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رای اولیه خود در خصوص بازی نیمه تمام تیم‌های فوتسال صبای قم و حفاری اهواز که در سالن دو هزار نفری حیدریان قم برگزار شد نتیجه بازی را سه بر صفر به سود تیم میهمان اعلام کرد.

البته این رای در حالی به سود تیم حفاری اهواز صادر شد که این تیم ۲۹ ثانیه مانده به پایان مسابقه، زمین را ترک کرد و با وجود اینکه داوران ۱۰ دقیقه در انتظار بازگشت بازیکنان حفاری ماندند اما این تیم به زمین مسابقه باز نگشت و بازی نیمه تمام ماند.

پس از این هر کس با فوتبال و فوتسال و قوانین آن کم‌ترین آشنایی داشت نتیجه‌ای که برای این بازی پیش بینی می‌کرد سه بر صفر به سود صبا بود.

صدور رای اولیه در ۲۴ ساعت
پس از این اتفاقات و گزارش نماینده فدراسیون به کمیته انضباطی در یک اقدام کم سابقه و تنها در مدت تقریبا ۲۴ رای در خصوص این بازی صادر شد.

اما فوتبال دوستان و به ویژه مسئولان، بازیکنان و هواداران صبا از رای صادره بسیار شوکه شدند و آن را ناعادلانه می‌دانستند زیرا این تیم حفاری اهواز بود که با وجود باخت در برابر صبا زمین مسابقه را ترک کرد.

حتی سرپرست تیم فوتسال حفاری اهواز نیز پس از اینکه از ادامه بازی تیمش ممانعت کرد و گفت: کمیته انضباطی کمیته فوتسال هر تصمیمی که می‌خواهد طبق قانون بگیرد گرچه من هم می‌دانم این تصمیم به ضرر ما است.

گیتی پسند دایه بهتر از مادر
اما در این میان باشگاه گیتی پسند دایه بهتر از مادر شد و با حمله به تماشاگران صبای قم خواستار برخورد شدید با اینگونه رفتارها شد.

کمیته انضباطی در رای نخست خود پس از محرومیت‌ها و جرایمی که برای کادر فنی و بازیکنان صبا در نظر گرفت اعلام کرد با توجه به اینکه تخلفات اتفاق افتاده از سوی کادر فنی و هواداران و مربیان تیم صبا بوده و در طول بازی کادر فنی اعتراض‌های مکرری داشته‌اند و همچنین پرتاب بطری آب معدنی به داخل زمین از سوی هواداران به نیمکت مقابل برای تضعیف روحیه تیم میهمان، کمیته انضباطی بر اساس ماده ۳۰ می‌تواند در مورد نتیجه مسابقات نیمه تمام، تعیین تکلیف کند و با استناد به همین ماده دیدار صبای قم و ملی حفاری اهواز، سه بر صفر به سود تیم ملی حفاری ایران اعلام می‌شود و تیم صبای به علت تخلفات گسترده هوادارانش یک جلسه از میزبانی محروم و به پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

پس از این رای باشگاه صبا ضمن اعتراض از کمیته انضباطی خواست مستندات موجود را بار دیگر بررسی کنند و هیئت فوتبال استان قم نیز در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال خواستار بررسی موضوع شد.

اعتراضات بالاخره پاسخ داد و کمیته انضباطی رای اصلاحی خود را با ۱۸۰ درجه تغییر نسبت به رای نخست اعلام کرد.

در رای جدید آمده است: در خصوص تقاضای اعاده دادرسی باشگاه صبای قم نسبت به رای اعلام شده در خصوص اتفاقات دیدار صبای قم و ملی حفاری ایران، با توجه به مفاد درخواست دادرسی و مستندات پیوستی از جمله فیلم مربوط به مسابقه مذکور و احراز صحت مدارک و دلایل جدید که مغایر با بخشی از گزارشات اولیه بوده است، کمیته انضباطی مستند به ماده ۲۹ آیین نامه انضباطی، بخشی از بند ۵ دادنامه را درخصوص تعیین نتیجه مسابقه نیمه تمام، نقض و نتیجه بازی را سه بر صفر به نفع تیم صبای قم تعیین و اعلام می‌دارد و سایر تصمیمات و آرا در رای صادره، به قوت خود باقی است. رای صادره قطعی است.

۹۰ در وقت‌های تلف شده فوتسالی شد
موضوع اتفاقات بازی صبا و حفاری شب گذشته در وقت‌های تلف شده برنامه ۹۰ در حالی که ساعت از ۲ بامداد گذشته بود بررسی شد و فردوسی پور با به تصویر کشیدن برخی از اتفاقات این بازی و ارتباط تلفنی با مدیران عامل تیم‌های صبا و حفاری به تحلیل این حوادث پرداخت.

ممبینی مدیرعامل باشگاه حفاری اهواز که به رای جدید معترض بود تصریح کرد: من برای فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی واقعا متاسف هستم که آرای خود را بر اساس سفارشات و خط‌ها و اهداف مشخص صادر می‌کنند نه بر اساس حقایق و واقعیت‌هایی که در فوتسال ما اتفاق می‌افتد.

انسانیت در فدراسیون فوتبال لگد مال شده
وی با بیان اینکه در فدراسیون انسانیت و مردانگی لگد مال شده است، در خصوص علت خروج تیم حفاری از زمین مسابقه گفت: با توجه به جوی که در ورزشگاه حاکم بود احساس خطر کردیم.

کشوری فرد مدیرعامل صبا نیز در پاسخ به این ادعای مدیرعامل حفاری گفت: چگونه می‌شود سالن حدود یک ساعت و نیم امنیت وجود داشته باشد، اما تنها ۲۹ ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که تیم صبا از حریف خود جلو است امنیت در سالن حاکم نباشد.

البته مدیرعامل باشگاه حفاری اهواز نیز ادعاهای سرپرست این باشگاه در حاشیه بازی نیمه تمام با صبا را تکرار کرد و گفت: بازیکنان صبا بازیکنان من را تطمیع کردند؛ به بازیکن من گفته بودند گل بخور تا ما تو را برای فصل آینده برای بازی‌های آسیایی بگیریم.

مدیرعامل صبا نیز با رد این موضوع اظهار کرد: من از این صحبت‌ها تعجب می‌کنم مگر چنین چیزی ممکن است و باید این گفته‌ها را اثبات کنند.

مدیرعامل حفاری در پاسخ گفت: اگر لازم باشد بازیکنانم را برای شهادت به کمیته انضباطی می‌آورم.

فردوسی پور هم در خصوص بیرون کشیدن تیم حفاری از زمین و نیمه تمام گذاشتن مسابقه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر موقع تیمی عقب بود از زمین مسابقه بیرون بکشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، این کار منسوخ است و هیچ کجای دنیا آن را انجام نمی‌دهند.

با رای جدید کمیته انضباطی صدرنشینی و خوشحالی تیم فوتسال صنایع گیتی پسند به پایان رسید و بار دیگر صبای قم در فاصله دو بازی مانده به پایان لیگ، صدرنشین شده و مجددا روح امید برای قهرمانی به این تیم دمیده شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch6inz.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما