سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 12269
مدیرکل ارشاد قم عنوان کرد

شرکت 30 ناشر خارجی در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: 30 ناشر از پنج کشور خارجی و 120 ناشر داخلی در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حضور یافته‌اند.
شرکت 30 ناشر خارجی در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا امروز در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه با اشاره به اهمیت نشر دینی در ایران اظهار کرد: امسال پنج کشور خارجی در قالب ۳۰ ناشر در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و ۱۲۰ ناشر نیز از داخل کشور هستند.

کتاب‌های دینی بر مبنای نیازسنجی‌ها منتشر شوند

وی با تاکید بر تألیف و چاپ کتاب‌های دینی متناسب با نیازهای جامعه به خصوص جوانان افزود: در حال حاضر شبهات فراوانی در حوزه دین مطرح است و ضروری به نظر می‌رسد که نیازسنجی و تولید کتاب بر همین مبنا صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: کتاب‌سازی در حوزه دین امری ناپسند به شمار می‌رود زیرا تولید کتاب در این عرصه نیازمند تخصص است و نمی‌توان با جمع‌آوری مطالبی از نوشته‌های دیگران یک کتاب دینی تألیف کرد.

حضور ۱۵۰ ناشر در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه
وی با بیان اینکه ۱۵۰ ناشر بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند گفت: بیشتر این کتاب‌ها در سه سال اخیر چاپ شده‌اند و پژوهشگران عرصه دین می‌توانند با مراجعه به سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه نیازهای خود را برطرف کنند.

اسماعیلی‌‌طبا ادامه داد: ناشران موظف به ارائه ۲۰ درصد تخفیف به خریداران هستند و ۲۰ درصد تخفیف هم در قالب بن کارت‌های الکترونیکی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تأمین نیاز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور از طریق نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه عنوان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری قم، شهرداری قم و یکی از بانک‌های خصوصی همکاری گسترده‌ای در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه داشته‌اند.

ضرورت احداث نمایشگاه دائمی کتاب در قم
وی ضمن تشکر از اتحادیه و تعاونی ناشران استان قم در زمینه برگزاری این نمایشگاه ابراز کرد: ‌شهر قم نیازمند یک نمایشگاه دائمی کتاب است؛ در قم بیش از ۱۲۰۰ ناشر مشغول فعالیت هستند در حالی که در این نمایشگاه تنها ۱۵۰ ناشر حضور یافته‌اند بنابراین می‌توان با جانمایی نمایشگاه دائمی کتاب در قالب طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) مکانی همیشگی برای استفاده زائران و ساکنان قم فراهم کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjh8ev.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما