چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : 12301
آیت الله خاتمی:

کمک به حوزه علمیه کمک به توسعه دین است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگارن رهبری با تاکید بر جلوگیری از انتشار کتب مبتذل گفت: هرقدر حوزه های علمیه تقویت شوند و مورد حمایت قرار گیرند موجب توسعه فرهنگ دین در جامعه خواهد شد.
کمک به حوزه علمیه کمک به توسعه دین است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی پيش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در سخنانی با بیان اینکه کتاب مهمترین ابزار برای انتقال فرهنگ در طول تاریخ بوده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران قبل از هر چیز انقلابی فرهنگی است و مهمترین رسالت آن اشاعه فرهنگ دینی در کشور است و پرداختن به فرهنگ كاری شايسته و در خور نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت قلم و کتابت در اسلام و در آیات و روایات بیان داشت: قدرت فرهنگی و نظامی دو عامل اقتدار کشور است و هر قدر بتوانیم کتابخوانی را در کشور رواج دهیم موجب افزایش قدرت فرهنگی و مقابله با تهدیدات دشمنان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در شأن مردم ایران نیست، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه کتاب حوزه گام مهمی برای رواج مطالعه در جامعه است و نقش مهمی در توسعه فرهنگ دينی دارد.

وی بر لزوم ایجاد تسهيلات برای دسترسی بيشتر طلاب به کتب تاکید کرد و یادآور شد: باید تسهیلات و شرایط خوبی برای طلاب علوم دینی فراهم شود و بهترين و مقدس‎ترين جايی كه می‌‎توان بودجه‎های فرهنگی را در آن هزينه كرد حوزه‌‌های علميه است.

آیت الله خاتمی، حوزه ‎‏های علميه را بانك مركزی دين دانست و گفت: هر قدر زمینه رشد حوزه های علمیه فراهم شود فرهنگ دینی نیز در جامعه گسترش بیشتری خواهد داشت به همین دلیل هم مراجع معظم بخشی از سهم امام را در حوزه هزینه می کنند.

وی با تاکید بر ایجاد تسهیلات برای دانشجویان و طلاب به چاپ برخی کتب نامناسب و مبتذل اشاره و تصریح کرد: باید از انتشار کتب مسموم و مبتذل که مانند سمی مهلک برای جامعه است جلوگیری شود و ناظران فرهنگی باید مراقب این آثار باشند زیرا انتشار چنین کتبی آثار زیانباری برای کشور دارد.

امام جمعه موقت تهران، كتاب را غذای روح و فكر دانست و اضافه کرد: همان طور که غذای ناسالم اسنان را بیمار می‌کند تغذیه معنوی و روحی ناسالم نیز روح را بیمار خواهد کرد و کتب نامناسب و مبتذل نیز جامعه را به آلودگی می کشاند.

وی با بیان اینکه نباید با غفلت و بی توجهی زمینه نشر کتاب‌های دین زدا و اخلاق زدا فراهم شود، بیان داشت: ممانعت از نشر چنین آثار مخربی به معنای سانسور نیست و نباید تحت تأثیر این مسائل انتشار کتب مبتذل صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه سخنانش با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هشدارهای ایشان به بحث تهاجم فرهنگی افزود: رهبر انقلاب اسلامی ايران همواره با تيزبينی و دقت نظر به این موضوع اشاره کرده‌اند که با راهنمایی‌های ایشان خوشبختانه تلاش‎های مستمر دشمن بی نتیجه مانده است و شاهد حضور مردم و جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgqw9q.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما