چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 1251
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

بدهی 10 هزار میلیاردی شهر قم منطقی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم بدهی 10هزار میلیاردی شهرداری قم را منطقی دانست و گفت: این میزان بدهی صرف امور زیز بنایی شده است.
بدهی 10 هزار میلیاردی شهر قم منطقی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در دیدار بانوان فرهیخته استان در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان دولت و کشور، شورای اسلامی شهر و شهرداری شهر قم را یاری دهند تا مجبور نباشد برای جبران بدهی خود تن به هر نوع سرمایه‌گذاری بدهد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مقدس قم در مورد طرح حرم جمکران، دارای دغدغه‌هایی است، اعلام کرد: شورا دوست ندارد در اطراف این طرح شاهد فضاهای تجاری و غیرفرهنگی باشد بلکه قصد شورا این است که در طول مسیر شاهد فضایی معنوی باشیم و معنویت را در محیط طرح نیز احساس کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به باز بودن مغازه‌ها و واحد‌های تجاری اطراف حرم در هنگام نماز، بیان کرد: در طرح جدید نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که هنگام نماز فرارسیده است اما واحدهای تجاری مستقر در طرح مشغول کسب و کار هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه افزود: قصد داریم در هنگام عقد قرارداد، بسته بودن واحدهای تجاری به مدت ۳۰ دقیقه در هنگام نماز را به عنوان شرط ضمن عقد بیاوریم تا از بروز چنین مشکلات زشت و ناپسندی جلوگیری کنیم.

آتش‌زر با اشاره به پروژه میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: پروژه میدان امام خمینی(ره) باعث می‌شود تا تمام املاک تجاری موجود در آن منطقه از شهر به زیر زمین برود و میدان آستانه تبدیل به صحن امام موسی ‌بن جعفر(ع) شود که گامی بلند در راستای توسعه حرم مطهر است.

وی با بیان اینکه تفکر شورای اسلامی و شهرداری در حفظ حرمت آستانه مقدسه بسیار بارز است، اعلام کرد: هزینه‌های بسیار گزافی را متحمل شدیم تا بتوانیم زمین‌های اطراف حرم که مستقر در خیابان‌های ارم و عمار یاسر هستند را خریداری کنیم حتی در برخی مواقع زمین‌هایی را با قیمت متری ۱۵۰ میلیون ریال خریداری کردیم اما برای حفظ فرصت توسعه حرم مطهر، تمام این زمین‌ها در قالب ساختمان‌های دوطبقه و فرهنگی ساخته خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از فروش ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همراه با سود اوراق مشارکت این اوراق و اوراق مشارکت پروژه‌های قبل شهرداری، باید در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت کنیم که این میزان بدهی برای شهرداری، رقمی بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌توانست با سرمایه گذاری در بخش دیگری با سوددهی بالا به فعالیت خود ادامه دهد، بیان کرد: شهرداری با شهامت ایستادگی کرد و زیر بار بدهی ۱۰ هزار میلیارد ریالی رفت تا امور زیربنایی شهر قم را انجام دهد و سبب پیشرفت شهر مقدس قم شود.

آتش‌زر در پایان این میزان هزینه برای طرح‌های زیربنایی را منطقی خواند و در این رابطه عنوان کرد: صرف این میزان اعتبار برای امور زیربنایی شهر بوده است و پیشرفت شهر مقدس قم، ارزش این میزان بدهی را دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.mn6k49nu65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما