شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 12512
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد:

توان امدادی دانش‌آموزان قمی ارتقا می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از امضای تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش با هدف ارتقای توان امدادی دانش‌آموزان قم در هنگام بروز بلایای طبیعی خبر داد.
توان امدادی دانش‌آموزان قمی ارتقا می‌یابد
به گزارش قم نیوز،علیرضا حاجی ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص ضرورت و ارتقا سطح ارائه خدمات ایمنی و افزایش میزان توان امدادی دانش‌آموزان بیان کرد: در این راستا هلال احمر و آموزش و پرورش قم با امضای تفاهم‌نامه‌ای نسبت به اجرای طرح دادرس در مدارس استان قم اقدام خواهند کرد.

وی دادرس را مخفف «دانش آموز آماده در روزهای سخت» عنوان کرد و ادامه داد:‌ در قالب اجرای این طرح و در یک فضای مفرح و با نشاط دانش‌آموزان با امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث و بلایا آشنا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: با اجرای این طرح ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش برای امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی ارتقا می‌یابد.

وی ساماندهی تیم‌های مدیریت اولیه بحران با حضور دانش‌آموزان آموزش دیده را از جمله بخش‌های این طرح دانست و اضافه کرد:‌ در دوره‌های آموزشی که در این راستا در مدارس برگزار می‌شود مواردی نظیر حمایت حیاتی، ارزیابی علائم حیاتی، تخلیه اضطراری، پناهگیری، حمل مصدوم و... آموزش داده می‌شود.

حاجی ظهیری با تاکید بر ضرورت آشنایی و آگاهی اقشار مختلف جامعه با فعالیت‌های امدادی بیان کرد: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات ویژه مربیان مدارس طراحی شده و برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcaumn6.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما