يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 12520
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

حوادث ناشی از برف در قم 84 مجروح و 2 کشته برجای گذاشت

قم نيوز : قم نیوز:معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: براثر بی احتیاطی شهروندان هنگام رانندگی در یک روز برفی، 84 نفر مجروح شدند و دو نفر جان باختند.
حوادث ناشی از برف در قم 84 مجروح و 2 کشته برجای گذاشت
به گزارش قم نیوز،مهدی فراهانی با اشاره به بارش ناگهانی برف در استان قم از وقوع ۵۶ مورد تصادف در این روز خبر داد و اظهار کرد: این تصادفات در قم ۸۴ مجروح برجای گذاشت.

وی تصریح کرد: لغزنده بودن سطح جاده‌ها و معابر، مهم‌ترین علل تصادفات بود که موجب شد خودروها با یکدیگر برخورد کنند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: برخی از حادثه‌دیدگان پس از وقوع تصادف از خودرو پیاده شده بودند که به دلیل، سهل‌انگاری سایر رانندگان شاهد تصادفات زنجیره‌ای بودیم.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۱۴۰ مورد تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برقرار شد که در این راستا ۱۶۰ ماموریت شهری و جاده‌ای انجام شد.

فراهانی با تبیین تعداد ماموریت‌های انجام شده تصریح کرد: ۱۰۴ مورد از مجموع ماموریت‌های انجام شده به بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت و... اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: این حوادث ۹۷ مصدوم ‌برجای گذاشت که ۴۱ مورد آن به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۰ مورد آن به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند و شش نفر فوت کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ابراز داشت: ۲۰ مورد از حوادث یاد شده به موتورسواران اختصاص داشت که ۲۲ مجروح برجای گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حوادث شاخص روزهای اخیر پرداخت و گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با موتورسیکلت در خیابان امامزاده ابراهیم سه نفر مجروح شدند که با دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافتند.

*تصادفات زنجیره‌ای ۱۲ مجروح به دنبال داشت

فراهانی همچنین از برخورد زنجیره‌ای چند دستگاه خودرو با یکدیگر خبر داد و بیان کرد: این تصادفات در نخستین ساعات بامداد در کیلومتر ۶۵ اتوبان قم ـ تهران رخ داد که ۱۲ مجروح برجای گذاشت.

وی اذعان کرد: برخی مجروحان این حادثه برای درمان به مراکز درمانی قم و برخی دیگر به مراکز درمانی تهران منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از دیگر حوادث شاخص این مدت را سانحه برق گرفتگی در خیابان شاهد عنوان و بیان کرد: این حادثه دو فوتی برجای گذاشت.

وی برخورد یک دستگاه تریلی با چند خودروی سواری را از جمله حوادث شاخص این مدت ذکر و تصریح کرد: این حادثه که در محور سلفچگان به اراک رخ داد پنج مجروح به دنبال داشت.

فراهانی از حوادث دیگر این مدت را برخورد دو دستگاه پراید در جاده دستجرد ذکر و تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه شش نفر مجروح شدند.

وی دیگر حادثه این روز را برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی وانت در ۲۰ متری باهنر دانست و گفت: این حادثه چهار مجروح برجای گذاشت.

*واژگونی ۲۰۶ در سطح شهر ۷ مجروح برجای گذاشت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از وقوع حادثه دیگری خبر داد و گفت: یک دستگاه پژو ۲۰۶ در خیابان انقلاب مقابل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) واژگون شد که این حادثه ۷ مجروح برجای گذاشت که سه نفر به مرکز درمانی منتقل شده و بقیه حادثه‌دیدگان به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjyiev.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما