چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 12606
منبع : سایت شهرداری

شهردار قم:مسیرهای دسترسی به پردیسان توسعه می یابد

قم نيوز : قم نیوز:شهردار قم گفت: مسیرهای دسترسی به پردیسان در راستای رفع مشکلات آمد و شد ساکنان این منطقه، توسعه خواهد یافت.
شهردار قم:مسیرهای دسترسی به پردیسان توسعه می یابد
به گزارش قم نیوز،محمد دلبریˈ عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه توسعه مسیرهای دسترسی به منطقه پردیسان از جمله برنامه های مهم شهرداری قم می باشد افزود: تملک بلوار حکیم که از انتهای شهرک قدس به پردیسان متصل می شود انجام شده و در صورت توافق با متولیان شهرک مهدیه، ادامه این مسیر انجام می شود.


وی ادامه داد: در بازدید استاندار قم از منطقه پردیسان، این موضوع مطرح شد و در جلسه ای که به همین منظور قرار است برگزار شود، در صورتیکه با متولیان شهرک مهدیه برای ادامه بازگشایی بلوار حکیم به توافق نرسیم مسیری دیگر جایگزین این بلوار خواهد شد.


وی از بلوار زایر بعنوان مسیری دیگر برای دسترسی به شهر پردیسان یاد کرد و گفت: فاز نخست این مسیر از میدان شکروی تا پل انقلاب به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی فاز دوم از پل انقلاب تا تیپ ۸۳ امام صادق (ع) آغاز شده و با اتمام این فاز، عملیات اجرایی فاز سوم از تیپ ۸۳ امام صادق (ع) تا بوستان غدیر شروع می شود.

دلبری اضافه کرد: دیگر مسیر دسترسی به منطقه پردیسان که پیش بینی شده، اتصال رینگ انتهای بلوار جمهوری به این منطقه است که کار اجرایی آن از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ درصد از بودجه عمرانی شهرداری قم محقق شده است گفت: سه درصد باقی مانده نیز در روزهای آینده محقق خواهد شد.

دلبری با بیان اینکه ۳۸ طرح کلان شهری در شهر قم درحال اجرا می باشد گفت: بلوار پیامبر اعظم (ص) یکی از مهمترین این طرح ها به شمار می آید که مسیر تندروی آن در نیمه شعبان امسال بازگشایی شد.

دلبری با اشاره به اینکه یک سری افراد سودجو، در ادامه این طرح خلل ایجاد کرده بودند افزود: این افراد مانع از پیشرفت کار شده بودند که با همکاری دستگاه قضایی و سربازان امام زمان (عج) گرفتار قانون شدند.

وی، بحث ریل راه آهن را یکی از مشکلات بر سر راه بلوار پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و افزود: جلساتی در این خصوص با مدیرعامل راه آهن برگزار شد که ظرف چند روز آینده این مشکل نیز مرتفع می شود.

به گفته وی، کل طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) تا کنون ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر کندرو و پیاده روی این طرح تا نیمه شعبان، تیرماه سال ۹۲ بازگشایی خواهد شد.

دلبری به طرح های مترو و مونوریل قم اشاره کرد و افزود: قم تنها شهری است که سازمان قطار شهری در آن دو طرح مترو و مونوریل را با هم درحال انجام دارد و تاکنون بودجه هایی که از سوی دولت تخصیص می یافت صرف هزینه های مونوریل می شد.

وی ادامه داد: موافقت نامه قطار شهری قم اصلاح شده و می توانیم با مدیریت خود، بودجه ها را در این دو طرح هزینه کنیم.

به گفته وی، موافقت فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو اخذ شده است که در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد و با مونتاژ دستگاه تی بی ام که در سال جاری وارد شهر قم شده است، کار حفاری ایستگاه های مترو سرعت می گیرد.

دلبری افزود: فاز نخست طرح مونوریل نیز با اقدامات صورت گرفته تا پایان دولت دهم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهردار قم همچنین به طرح ادامه بلوار عمار یاسر اشاره کرد و افزود: این مسیر از بلوار معلم تا بلوار جمهوری به نام بلوار شهید اوسطی نامگذاری شده که در سال جاری ۴۱۷ هزار متر مربع به ارزش یکهزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تملک املاک در طول مسیر انجام شده است.

وی گفت: برای ادامه زیرگذر تونل غدیر، ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه خواهد شد که این تونل تا بلوار جمهوری ادامه می یابد.

شهردار قم در ادامه به موضوع استخدام نیروهای شهرداری قم اشاره کرد و افزود: با مساعدت رییس جمهور، موضوع بلاتکلیفی نیروهایی که از سنوات گذشته در شهرداری مشغول به خدمت بودند رفع شد و قرار است طی تشریفات و فرایند خاصی در شهرداری استخدام شوند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcepp8z.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما