سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 12935
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

راهکارهای تحقق عملی حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه تبیین شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: پیام نوروزی امسال رهبری راهگشای مشکلات کشور بوده و راهکارهای تحقق عملی این شعار باید در بین مردم و مسئولان تبیین شود.
راهکارهای تحقق عملی حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه تبیین شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: انتخاب شعار سال توسط رهبری همواره با تدبیر و اندیشه راهگشا همراه بوده و انتخاب این عنوان توسط ایشان، دارای پیام‌های تاثیرگذار بسیاری است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هر سال با پیام‌های عالمانه، دقیق و کارشناسانه، چشم‌انداز سالانه را براساس شرایط و مقتضیات کشور در راستای نیل به افق چشم‌انداز توسعه و تعالی کشور ترسیم و تبیین می‌کنند و تلاش برای عینیت بخشیدن به فرمایشات ایشان وظیفه همگان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به کارگیری واژه حماسه سیاسی و اقتصادی برای سال ۹۲ توسط امام خامنه‌ای مدظله العالی را نشان‌دهنده اهمیت حضور گسترده و حماسی مردم در دو بخش اقتصادی و سیاسی دانست و بیان داشت: در ادبیات ایران اسلامی واژه حماسه جایگاه ویژه‌ای داشته و از منزلت خاصی برخوردار است و در هر مقطعی که کشور با چالشی روبه‌رو شده، وجود ویژگی‌هایی چون غیرت، ایستادگی، شجاعت، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملت، در قالب حرکت‌‌های حماسی متجلی شده و مملکت را پیش برده است.

وی ادامه داد:‌ حماسه فراتر از اقدامات عادی است و حضور حماسی حضوری است که توأمان همراه با منطق و احساسات است، یعنی گره زدن این دو با یکدیگر. اگر حضوری دارای ابعاد عقلانی به تنهایی و یا فقط دارای جنبه احساسی باشد، این نقش‌آفرینی حماسی نخواهد بود.

انصاری با بیان اینکه حرکت حماسی و جهادی ریشه در فرهنگ و آموزه‌های دینی و مذهبی ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: حرکت حماسی و جهادی اساساً رمز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و استمرار این حرکت عظیم ریشه در این روحیه دارد و مطمئناً ملت ایران همان‌‌‌طور که در طول تاریخ به ویژه دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌‌های دفاع مقدس نشان داد، در دوره تحریم نیز آزمونی دیگر را با سربلندی پشت سر خواهند گذاشت و از این فرصت تاریخی برای ورزیده شدن و قوی‌تر شدن خود استفاده خواهند کرد.

وی مهم‌ترین آزمون سال جاری را آزمون سیاسی دانست و گفت: انتخابات در کشور ما نماد مردم‌سالاری دینی است و خرداد ۹۲ منزلگاه تحقق حماسه سیاسی خواهد بود که در آن سرنوشت سیاسی و اجرایی کشور رقم خواهد خورد و با توجه به بازتاب‌ها و اثرات مختلفی که این رویداد در عرصه‌ داخلی و بین‌المللی خواهد داشت، مشارکت گسترده و دشمن‌شکن مردم هوشیار و ولایتمدار ایران بستر لازم را برای برداشتن گام‌های بلند ایران در عرصه‌های مختلف فراهم کرده و بار دیگر نقشه‌های دشمنان را خنثی و عظمت انقلاب، بصیرت و آگاهی مردم و شعور سیاسی ملت ایران را به جهانیان اعلام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نگاه دشمنان نظام اسلامی به انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است و آنان براساس میزان مشارکت مردم در انتخابات استراتژی‌های خود علیه کشورمان را تهیه می‌کنند بنابراین در این دوره همانگونه که رهبری فرمودند، باید حضور مردم حماسی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه به لزوم خلق حماسه اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و ریل‌گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته انجام گرفت،‌ قطعا ما می‌توانیم از نتیجه این اقدامات در سال جاری بهره‌مند شده و موانع پیش راه انقلاب را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی چشمه دیگری از ترفندهای نظام سلطه علیه ملت ایران است و دشمن در تلاش است نقش تحریم‌های اقتصادی را در اداره کشور نشان دهد، افزود: انقلاب اسلامی نشان داده با وجود تلاش‌های دشمن می‌تواند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند و یکی از مصادیق تحقق حماسه اقتصادی ساختن ایران اسلامی با الگوهای بومی است و تبدیل تهدید به فرصت ویژگی و رمز ماندگاری ملت ایران است.

انصاری با اشاره به اینکه امکانات و منابع طبیعی، نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده و ایمان و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب از جمله امکاناتی است که زمینه را برای عبور از تحریم‌های اقتصادی و تعالی و سعادت ملت ایران فراهم می‌کند گفت: رهایی از وابستگی به نفت و توجه جدی به سیاست‌های کلان اقتصادی، انسجام و برنامه‌ریزی دقیق، استمرار حرکت پرشتاب علمی در کشور، تولید علم و ایجاد جنبش‌های نرم‌افزاری در کشور، جلب مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاران و تشکل‌های غیردولتی و حمایت از تولید و کار و سرمایه ملی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، رسیدن به امنیت پایدار و حمایت از کشاورزی از الزامات تحقق حماسه اقتصادی در کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال گذشته قانونگذاری لازم برای تحقق حمایت از تولید ملی انجام گرفته، در سال ۹۲ شاهد رشد و توسعه بیش از پیش مبانی اقتصاد ملی و تولید داخلی خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه راهکارهای تحقق عملی حماسه سیاسی و اقتصادی در جامعه باید تبیین و تشریح شود، بر ضرورت تقویت همبستگی داخلی به منظور خنثی کردن توطئه دشمنان تاکید کرد و یادآور شد: تمام نهادها، گروه‌ها و صاحبنظران باید در این مسیر تلاش کنند و با وحدت و همدلی بر منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند تا شاهد سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال موجب عزت کشور و ذلت دشمن خواهد بود خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز امروز کشور است که دشمن را زمین گیر می‌کند و اقتدار ملی را برای ملت ایران به ارمغان می‌آورد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از بصیرت، شجاعت و موقع‌شناسی ملت ایران در خلق حماسه باشکوه ۲۲ بهمن تشکر کردند ان‌شاءالله ملت ایران در سال جدید نیز حماسه آفرینان عرصه سیاست و اقتصاد باشند و شاهد رضایت‌مندی ایشان از خلق حماسه دیگر ملت در سال ۹۲ باشیم .

انصاری با بیان اینکه پیام نوروزی امسال مقام معظم رهبری راهگشای مشکلات کشور است، افزود: مسئولان باید رهنمودها و پیام رهبری را نصب العین خود قرار داده و به عنوان یک دستورالعمل و راهبرد عملی تلقی کنند و در این سال توان مردم و به ویژه مدیران و کارکنان دولت در همه رده‌ها باید صرف تلاش و جدیت در زمینه تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی و ادامه راه طی‌شده سال گذشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjihev.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما