پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 12992

توقیف بیش از 5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: با تلاش بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی استان بیش از 5تن مواد غذایی غیر قابل مصرف معدوم شد.
توقیف بیش از 5 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان قم
به گزارش قم نیوز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی این معاونت از ۲۷ اسفند سال گذشته گقت: تیم های نظارتی اداره نظارت برمواد غذایی آرایشی و بهداشتی و اداره نظارت بر داروی این دانشگاه دراین مدت بر عملکرد واحدهای تولید مواد غذائی و آرایشی بهداشتی و داروخانه ها نظارت می کنند.

دکتر مجتبی احمدزاده قمی در تشریح فعالیت های این گروه از تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این مدت افزود: بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی در این ایام در۷۳ مورد بازرسی از واحدهای مختلف تولید مواد غذایی ۵ هزارو ۷۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تولیدی غیر قابل مصرف شامل سوهان گزی، روغن حیوانی، آب میوه، آرد، پنیر و سالاد را کشف و توقیف کردند.

وی همچنین از معدوم سازی ۴ هزارو ۱۷۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در این مدت خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل مواد غذایی این دانشگاه تا کنون ۱۵۸ مورد آزمایش بر روی ۹۵ مورد نمونه ارسالی انجام داده است گفت: کارشناسان این اداره همچنین ۱۴۰ مورد اطلاع رسانی درخصوص مواد غذائی به همشهریان و مسافران ارائه کرده اند.

دکتر احمدزاده به ۴۳ مورد بازرسی کارشناسان اداره نظارت بر داروی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در همین رابطه کارشناسان این اداره ۲۵۹ مورد نیز اطلاع رسانی داروئی و سموم انجام داده اند.

وی با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و اداره امور دارو و مواد اعتیاد آور آماده راهنمایی شهروندان و مسافران در خصوص سوالات مربوط پیرامون هریک از این حوزه ها هستند اظهار داشت: شهروندان و مسافران می توانند هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت در زمینه دارویی را در هر ساعتی از شبانه روز با شماره ۶۷۰۶۴۴۳ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را از کارشناسان مربوطه اخذ نمایند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کارشناسان اداره نظارت برمواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی قم با شماره ۶۷۰۶۴۴۴ آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان و مسافران درخصوص مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی به صورت شبانه روزی هستند.

دکتر احمد زاده خاطرنشان کرد: شماره پیغامگیر ۶۱۶۲۶۴۴ نیز به صورت شبانه روزی جهت طرح شکایات، انتقادات و پیشنهادات عموم همشهریان و زائران و مسافران پیش بینی شده است.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdccioqs.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما