يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 13055
معاون درمان علوم پزشكي استان قم:

نجات مادران باردار از مرگ حتمي در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان علوم پزشكي استان قم از نجات دو مادر باردار از مرگ حتمي كه در وضعيت پرخطر قرار داشتند خبر داد.
تولد نوزادان در نوروز92
تولد نوزادان در نوروز92
به گزارش قم نیوز، دكتر محمود پرهام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزي دانشگاه علوم پزشكي اظهار داشت: با تلاش‌هاي صورت گرفته دو مادر باردار با وضعيت پر خطر در مراكز زنان و زايمان استان از مرگ حتمي نجات يافتند.

وي بيماري قلبي و ضايعه مغزي را موارد بيماري اين مادران عنوان و خاطرنشان كرد: در حال حاضر به حمدالله و با تلاش‌هاي تيم‌هاي جراحي حال اين مادران و فرزندان نوزاد آنها مساعد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قم در بخش ديگري از سخنان از تولد ۵۴۴ نوزاد در ۹ روز ابتداي سال جاري خبر داد و ابراز داشت: از اين تعداد ۲۶۰ نوزاد دختر و ۲۸۴ مورد نوزاد پسر بودند.

وي با اشاره به اينكه اين نوزادان در چهار مركز زنان و زايمان ايزدي، الزهرا، حضرت فاطمه معصومه(س) و ولي عصر(عج) چشم به جهان گشودند ابراز داشت: بيشترين آمار تولد در روز نخست سال جاري بوده است كه در اين روز ۹۱ نوزاد به تفكيك ۵۲ دختر و ۳۹ نوزاد پسر به دنيا آمده‌اند.

پرهام گفت: كمترين آمار تولد به چهارمين روز از سال جديد اختصاص دارد كه در اين روز ۳۹ نوزاد به دنيا آمده كه ۱۸ دختر و ۲۱ پسر بوده است.


انتهاي پيام/119/
https://qomnews.ir/vdcdkz0f.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما