يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 36803
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد

احداث 2 پایگاه جدید اورژانس در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم از احداث دو پایگاه جدید جاده‌ای خبر داد.
احداث 2 پایگاه جدید اورژانس در قم
به گزارش قم نیوز، علی‌اصغر اکرمی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این مرکز گفت: احداث دو پایگاه جاده‌ای اورژانس از جمله این اقدامات است.

وی جانمایی این پایگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: عملیات احداث یکی از این پایگاه‌ها در جاده قم ـ سلفچگان طی چند روز گذشته آغاز شده است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم به حجم بالای تردد در این محور اشاره و بیان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در این محور همیشه شاهد آمار بالای تصادفات و همچنین اعزام بالگرد اورژانس به این محور بوده‌ایم.

اکرمی اضافه کرد: با توجه به آسیب‌شناسی صورت گرفته مقرر شد تا این پایگاه در اواسط محور قم ـ سلفچگان در نزدیکی منطقه طرلاب احداث شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر پرسنل اورژانس در یکی از مجتمع‌های بین راهی مستقر و به ارائه خدمات در زمان لزوم می‌پردازند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: با احداث این پایگاه دسترسی به هر دو محور قم به سلفچگان و بالعکس میسر خواهد شد.

اکرمی عنوان کرد: احداث این پایگاه نتیجه بیش از دو سال پیگیری‌های مجدانه استانداری، بخشداری سلفچگان، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس قم بود.

وی با اعلام اینکه برای این پایگاه هزار و ۵۰۰ متر زمین تملک شده است ابراز کرد: تصمیم داریم تا علاوه بر استقرار پایگاه زمینی، یک پد هلی‌کوپتر نیز تعبیه کنیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم محل تامین اعتبار این پایگاه را اعتبارات استانی ذکر کرد و گفت: ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت این پایگاه هزینه شده است.

اکرمی اضافه کرد: این پایگاه حداقل به دو آمبولانس نیاز دارد و تجهیز آن نیازمند حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی در خصوص دومین پایگاه اظهار کرد: این پایگاه در محل مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی که در دهه فخر کلنگ‌زنی می‌شود احداث خواهد شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اعلام اینکه این پایگاه روبه‌روی ورزشگاه یادگار امام جانمایی شده است، ابراز کرد: این پایگاه حکم پایگاه جاده‌ای برای جاده قدیم اصفهان را دارا است.

اکرمی اضافه کرد: دو دستگاه آمبولانس برای استقرار در پایگاه آماده است و در حال حاضر دستور ساخت کانکس برای تعبیه داخل مجتمع داده شده است.

وی ادامه داد: اعتبار این پایگاه از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی است و در حال حاضر ۸۰ میلیون تومان برای ساخت کانکس هزینه شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjtoet.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما