يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 13511
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

200 هزار نفر در قم زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند

قم نيوز : قم نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اجرای موفق برنامه پزشک خانواده را از اهداف اصلی تمام ارکان حوزه سلامت در استان دانست و گفت: 200 هزار نفر در قم زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند.
شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم
شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم
به گزارش قم نیوز، سید شمس‌الدین حجازی در جلسه کمیته راهبردی برنامه پزشک خانواده استان با بیان اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده در استان نیازمند فرهنگسازی در تمام سطوح و همچنین ایجاد بسترهای لازم است افزود: این کمیته باید با تشکیل جلسات منظم و راهبردی به بررسی ابعاد مختلف اجرای برنامه پزشک خانواده متناسب با ویژگی‌ها و ساختار استان بپردازد.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری ثبت نام خانواده‌ها در این برنامه گفت: ثبت نام خانواده‌ها یکی از مراحل اصلی در اجرای برنامه پزشک خانواده است که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ثبت نام یک پنجم جمعیت شهری قم تاکنون در این برنامه افزود: این میزان معادل ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری قم است که با برنامه ریزی و همراهی پزشکان فعال در این برنامه قابلیت افزایش بیشتر را دارد.

حجازی همچنین ارائه آموزش‌های لازم به پزشکان را از دیگر زیرساخت‌های لازم در برنامه پزشک خانواده دانست و گفت: پزشکان از ارکان اصلی در اجرای موفق برنامه پزشک خانواده به شمار می‌روند و باید با ابعاد مختلف این برنامه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اجرای موفق برنامه پزشک خانواده از اهداف اصلی تمام ارکان حوزه سلامت در استان است افزود: کمیته راهبردی برنامه پزشک خانواده استان نیز با برنامه‌ریزی و هماهنگ با وزارت بهداشت بستر سازی اجرای مرحله به مرحله این برنامه در استان را پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمام ارکان حوزه سلامت در استان اعم از سازمان‌های بیمه گر، سازمان‌های نظام پزشکی و نظام پرستاری ارتباط و تعامل تنگاتنگ با یکدیگر دارند خاطرنشان کرد: این تعامل همراهی موجب اجرای منظم و کارشناسی برنامه‌ها و طرح‌ها شده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdca6mn6.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما