شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : 13175
نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی قم:

مصمم به رونق‌بخشی بازی‌های بومی و محلی هستیم

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم از تلاش برای گسترش این بازی‌ها در قم خبر داد.
مصمم به رونق‌بخشی بازی‌های بومی و محلی هستیم
به گزارش قم نیوز، زهره فلاح اظهار کرد: مأموریت ما در گذشته توسعه ورزش در بین روستائیان و عشایر بود اما از زمانی که تغییراتی در فدراسیون سابق روستایی و عشایر ایجاد شد، وظیفه جدیدی با عنوان توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی داریم.

وجود بازی‌های بومی و محلی جذاب در بین قمی‌ها
وی ادامه داد: در قم نیز همانند سایر نقاط کشور ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی جالب توجهی وجود دارند که در گذشته یکی از مهمترین سرگرمی‌ها برای نوجوانان و جوانان و حتی افراد بزرگسال در ایام اوقات فراغت بود.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم اضافه کرد: در سال جدید با امکانات و پیگیری بیشتر سعی می‌کنیم این رشته‌ها را در قم به خصوص در مناطقی که بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، بیشتر گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: این هیئت با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین همکاری اداره‌های ورزش و جوانان بخش‌ها و شهرهای تابعه قم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با جدیت پیگیر پیشرفت این ورزش‌ها در قم خواهد بود.

فلاح با اشاره به برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزشی سال جدید بیان داشت: با توجه به پیگیری و علاقمندی که در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی وجود دارد، سال خوبی را برای پیشرفت ورزش‌های سنتی در قم پیش‌بینی می‌کنیم.

همکاری جدی با بخش‌های تابعه قم برای توسعه بازی‌های سنتی
وی یادآور شد: سعی می‌کنیم با همکاری ادارات ورزش و جوانان در شهرهای تابعه به اهداف و برنامه‌هایی که در نهایت به توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی می‌انجامد، دست یابیم و امسال نیز این روند را تداوم ببخشیم.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی استان قم افزود: اهتمام جدی نسبت به بیمه ورزشی، تهیه و تدوین تقویم ورزشی برای ارائه به اداره کل ورزش و جوانان و تشکیل هیئت‌های ورزشی دارای قابلیت از جمله مهمترین شاخص‌های ارزیابی به شمار می‌روند.

فلاح با بیان اینکه به توسعه این ورزش‌ها در هر دو بخش مردان و بانوان به یک اندازه توجه داریم، عنوان داشت: همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی بخش‌های تابعه به منظور معرفی نماینده بخش برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی و انتخابی استان و نیز شناخت نماینده قم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور از جمله دیگر برنامه‌های مهم هیئت هستند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnq9q.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما