پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : 13293
شهردار قم عنوان کرد

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم راهی برای تحقق حماسه اقتصادی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم در راستای مطالبه رهبری یعنی حماسه اقتصادی است.
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم راهی برای تحقق حماسه اقتصادی
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: شهر و استان قم در دوران مدیریت جدید با هم‌افزایی بیشتر و توجه افزون‌تر به سرمایه‌گذاری روبه‌رو بوده و توانسته است پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه‌ای مبنی بر احیای اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته و دارند بنابراین یکی از اهداف همایش حاضر تحقق مطالبات ایشان است.

شهردار قم با بیان اینکه رهبری سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده‌اند گفت: برای اینکه منویات ایشان جامه عمل پوشانده شود باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد که همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم یکی از آنها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قم حرم اهل بیت(ع) بوده و مدیران شهر و استان در واقع خادمان زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) هستند و برای پیشرفت آن تلاش می‌کنند.

دلبری استفاده از همه ظرفیت‌های کشور را راه رسیدن به توسعه پایدار دانست و افزود: نمی‌توان تنها به اقدامات دولتی دل بست زیرا این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه تمام مردم ایران اسلامی برای پیشرفت مصمم باشند؛ تجربه گذشته نشان می‌دهد ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و در زمان حمله دشمنان پای کار بوده‌اند و از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده‌اند.

شهردار قم با تاکید بر تحقق جهان شهر شیعی به عنوان یکی از اهداف ملی و استانی در قم عنوان داشت: این هدف با همراهی و همدلی همگانی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهری قم اقدامات موثری را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام داده است؛ در این میان شورای اسلامی شهر قم نیز حمایت‌های لازم را داشته و استاندار قم هم اقداماتی چون بازنگری ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های شهری و تسهیل انعقاد قرارداد با آنها را انجام داده است.

دلبری با بیان اینکه در سال ۹۱ به طور متوسط هر ماه یک قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری در قم منعقد شده است گفت: به یقین ظرفیت‌ها و توانمندی قم و شهروندان آن در گستره ملی بیش از اینها بوده و علاوه بر این می‌توان از ظرفیت شیعیان سراسر جهان برای این امر بهره جست.

شهردار قم از تصویب طرحی در این زمینه خبر داد و افزود: بر این اساس مسلمانان خارجی که در شهرهای قم و مشهد قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند چهار درصد بافت فرسوده را به تملک در آورند.

وی اظهار کرد: دولت دهم هم اقدامات خوبی در زمینه رونق توریسم زیارتی و گردشگری مذهبی داشته و شهرهای زیارتی به عنوان مناطق آزاد زیارتی معرفی شده‌اند؛ افتتاح فرودگاه بین‌المللی قم هم به یقین موجب رونق توریسم خواهد شد.

دلبری با بیان اینکه به دنبال انعقاد قراردادهای برد ـ برد در طرح‌های عمرانی قم هستیم عنوان داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌ها در این عرصه، انعطاف‌پذیری مدیریت شهری در مقابل خواسته‌ها و نیازهای سرمایه‌گذاران و ارائه محصولات متنوع مانند پارکینگ‌های طبقاتی، ایستگاه‌های مترو دارای قابلیت‌های اقتصادی و توسعه راه‌هاست.

شهردار قم ادامه داد: در چند ماه اخیر قراردادهای بزرگی با سرمایه‌گذاران منعقد شده و یکی از دلایل آن تغییر نگرش مدیریت شهری به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در قم است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های شهری تصریح کرد: در این راستا باید به مسائل مدیریت شهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ شهر قم اکنون به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و در این میان می‌توان به پل‌های روگذر و زیرگذر، نخستین مونوریل کشور و بلوار فراملی پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد.

دلبری گفت: هر یک از پروژه‌های عمرانی در حال احداث تحولی در پیشرفت و توسعه قم به وجود خواهند آورد؛ قم دارای ویژگی‌های انحصاری اقتصادی در سطح کشور بوده و ظرفیت‌هایی چون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران که سالانه ۲۰ میلیون نفر زائر را جذب می‌کنند از جمله فرصت‌های اقتصادی هستند.

شهردار قم تدوین سند راهبردی مدیریت شهری قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بر این باور هستیم که در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم پایتخت جهان تشیع را به یک شهر آباد، پیشرفته، پاک و ایمن تبدیل کنیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchxinz.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما