شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 1334
مدیر کل اداره دام پزشکی استان قم خبر داد:

نظارت 22 تیم کارشناسی ذبح دام در عید قربان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل اداره دامپزشکی استان قم از آمادگی 22 تیم کارشناس جهت نظارت بر کشتار در سطح شهر قم در روز عید قربان خبر داد.
نظارت 22 تیم کارشناسی ذبح دام در عید قربان
به گزارش قم نیوز، مهدی رفیعی محمدی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد؛ از ۲۲ تیم کارشناسی ثابت و سیار در روز عید قربان خبر داد و افزود: این کارشناسان در قم،کهک، جعفریه و دستجرد فعالیت خواهند داشت.

وی اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی با ۱۶ تیم آماده نظارت می باشند؛ ضمن اینکه خدمات این تیم ها برای شهروندان به صورت رایگان انجام می گیرد.

رفیعی محمدی نظارت بر کشتار را دو دسته اعلام کرد و افزود: نظارت پیش از کشتار عمدتا در مکان عرضه شهرداری انجام می گردد و نظارت پس از کشتار  که دام ها  در صورتی که از نظر سلامت مورد داشته باشند، ضبط می شوند.

وی اذعان داشت: مردم با توجه به مسائل بهداشتی ذبح را در مکانهایی که آب در دسترس است انجام دهند و از ذبح کردن آن در مکان های غیر بهداشتی از جمله روی خاک خودداری کنند و بعد از خنک کردن طی ۲۴ ساعت آن را مورد مصرف قرار دهند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۵۸ راس گوسفند و ۶۲ راس گاو و گوساله ذبح شده است که از آن مقدار ۵ مورد آن به طور کامل ضبط و ۶ مورد اصلاح شد که در مجموع از عرضه  ۴۸۲ کیلوگرم گوشت به بازار خودداری شد.

وی با اشاره به این که ۱۱ تیم سیار و ۵ تیم ثابت در مناطق مختلف شهر وجود دارند؛ بیان کرد:  خیابان هایی که این تیم ها در آن قرار گرفته است، کوچه بادی ها، یزدانشهر، مسجد جمکران و اطراف آن، قلعه کامکار، شهرک قائم وانتهای آذر، نیروگاه، چهار مردان، باجک می باشند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری 9 مرکز برای فروش دام  در خیابان های بلوار الغدیر، جمکران، بلوار صدوق، بلوار امام علی، بلوار حضرت معصومه، خیابان رسالت، بلوار بسیج، و شاه سید علی در نظر گرفته است.

وی گفت: ساعت کار تیم های نظارتی از ۷الی ۱۳ می باشد و در صورت نیاز، شهروندان می توانند با شمارهای ۱۵۱۲و 72 -۶۶۳۸۲۷۱ تماس بگیرند.

رفیعی محمدی از مردم در خواست کرد با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی از ذبح نمودن دام های سنگین مانند گاو، گوساله و شتر در سطح شهر خوداری گنند وذبح آن را در گشتارگاه انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcc.1qsa2bq10la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما