دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 13424

مجموعه 7 جلدی دائرةالمعارف صحابه پیامبر (ص) رونمایی می شود

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی مجموعه 7 جلدی دائرةالمعارف صحابه پیامبر (ص) در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) رونمایی می شود.
مجموعه 7 جلدی دائرةالمعارف صحابه پیامبر (ص) رونمایی می شود
به گزارش قم نیوز، دعایی روز چهارشنبه مجموعه ۷ جلدی دانشنامه صحابه پیامبر اعظم(ص) در مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر حسین قشقایی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سالن همایشهای پژوهشکده باقرالعلوم(ع) واقع در میدان فلسطین رونمایی می شود.

 از آن جایی که در تاریخ اسلام کارهای انجام شده درباره شرح حال اصحاب پیامبر(ص) به زبان فارسی کم بوده و اکثر آنها به صورت تک نگاری است و کمتر به مجموعه ای از اصحاب پرداخته شده، بر این اساس ضرورت تبیین زندگینامه اصحاب پیامبر(ص) مورد توجه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قرار گرفت.

دعائی اضافه کرد: در دائرة المعارف صحابه شرح حال ۳۰۰ نفر از اصحاب پیامبر(ص) در ۷ مجلد مشتمل بر ۳۵۴۷ صفحه تدوین و توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده تصریح کرد: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی یوسفی غروی ارزیاب علمی و سرپرست نویسندگان و محققان این اثر به سخنرانی خواهد پرداخت.

دعائی؛ در مورد مهمانان ویژه این مراسم خاطر نشان کرد: تعدادی از اعضای محترم کمیسون فرهنگی مجلس در این مراسم حضور خواهند داشت.

گفتنی است این مراسم روز چهارشنبه در سالن همایش های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) واقع در میدان فلسطین جنب کلانتری پلاک ۳۹۷ برگزار خواهد شد.

انتهای  پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcdoo0f.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما