شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 1346
همزمان با روز عرفه صورت می‌گیرد؛

قرائت دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مسئول برگزاری مراسم‌های حرم حضرت معصومه(س) از قرائت دعای پرفیض عرفه در ظهر روز عرفه در حرم مطهر خبر داد.
قرائت دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، حسن اسداللهی با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در روز عرفه اظهار کرد: دعای عرفه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه توسط حجت‌الاسلام واضحی در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) قرائت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از قرائت دعای عرفه تعویض مهرهای حرم حضرت معصومه(س) با تربت سیدالشهدا صورت گرفته و سپس مداحان اهل بیت(ع) نوحه‌خوانی می‌کنند.

مسئول برگزاری مراسم‌های حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: حجت‌الاسلام عرفان در شب عید قربان پس از نماز مغرب و عشاء به ایراد سخنرانی پیرامون فضیلت عید قربان می‌پردازد.

عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه(نهم ذی‌الحجه) در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند.

این روز از اعیاد بزرگ است اگرچه به اسم عید نامیده نشده اما روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و تاییدکننده جود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و خشمناک‌ترین اوقات خواهد بود.

در روایتی درباره اعمال این روز آمده است اول غسل، دوم زیارت امام حسین(ع) که برابر هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است و احادیث در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر کسى توفیق پیدا کند که در این روز در جوار قبه مقدسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى‌که در عرفات باشد نیست بلکه مقدم است.

سوم بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالى به گناهان خود تا بخشیده و به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده شود و به اعمال و ادعیه عرفه که از حجج طاهره(ع) روایت شده بپردازد.

شیخ کفعمى گفته مستحب است روزه روز عرفه براى کسى که ضعف پیدا نکند از دعا خواندن و مستحب است غسل پیش از غروب و زیارت امام حسین(ع) در روز و شب عرفه و چون وقت غروب شد زیر آسمان رود و نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به عمل آورد و چون فارغ شود دو رکعت نماز اقامه کند در رکعت اول پس از حمد توحید و در رکعت دوم پس از حمد، سوره کافرون را بخواند و بعد از اقامه این نماز، چهار رکعت نماز گذارد در هر رکعت بعد از سوره حمد ۵۰ مرتبه سوره توحید بخواند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.jdyiw6dmvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما