يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 13516
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم خبر داد:

انجام 77 هزار دقيقه عمليات امداد و نجات توسط آتش نشاني قم در سال 91

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني قم گفت: در مجموع 11 هزار و 469 نفر نيرو در سال گذشته به عمليات‌ها اعزام شده‌اند که به طور متوسط هر نيرو 71 عمليات را انجام داده و حاصل اين کار 77 هزار و 362 دقيقه عمليات بوده است.
عباس جعفری مدیر عامل سازمان  آتش نشانی قم
عباس جعفری مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري در جلسه شوراي معاونين و مديران شهرداري قم اظهار کرد: در بحث ايمني که يکي از مهم‌ترين وظايف سازمان آتش‌نشاني است طي سال‌هاي گذشته حرکت‌هاي خوبي شروع شد ولي هنوز آن طور که شايسته و بايسته قم است از نظر ايمني کار نشده و نقاط ضعفي ديده مي‌شود.

وي افزود: با پشتيباني شهردار و کمک‌هاي خوبي که از سوي معاونت خدمات شهري صورت گرفته سازمان آتش‌نشاني توانسته است برنامه‌ريزي مفيدي در مجموعه خود داشته باشد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني قم با بيان اينکه شهر قم با جمعيت يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفري از نظر تعداد ايستگاه و نيرو و از نظر تجهيزات ايمني در سطح پاييني بود گفت: سعي کرديم همه اين امور را همزمان با هم پيگيري کنيم.

وي ادامه داد: در بخش منابع انساني و با توجه به اهميت اين مسئله در سال گذشته اقدام به جذب نيرو کرديم و لايحه‌اي به شوراي شهر فرستاديم تا مجوز براي جذب ۷۰ نفر آتش‌نشان صادر شود و اين امر صورت گرفت و ۴۳ نفر جذب شدند هرچند ۲۰ نفر از آتش‌نشانان قم هم در سال ۹۱ بازنشسته شدند.

جعفري با اشاره به دستور شهردار و پيگيري ايشان و نظر مساعد در مجموعه شوراي شهر به منظور صدور مجوز جذب ۱۲۵ نفر نيروي آتش‌نشان بيان داشت: تاييديه اين مصوبه از طرف رياست‌جمهوري و سازمان شهرداري‌ها ابلاغ شده و آزمون مربوطه بزودي برگزار مي‌شود.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني قم اضافه کرد: در بحث تجهيزات براي سازمان آتش‌نشاني بايد گفت از نظر امکانات خودرويي بيش از ۷۰ درصد خودروها فرسوده هستند زيرا استهلاک آنها بالاست به همين دليل در سال گذشته ۱۳ خودرو سنگين پيشرو حريق خريداري شده است ضمن اينکه پنج خودروي کاپرا را هم با تغيير حالت و تجهيز به امکانات لازم به خودروهاي نجات تبديل کرديم و سه دستگاه مزدا هم براي امور پشتيباني سازمان تهيه شدند و علاوه بر اين امسال هم برنامه خريد خودرو داريم و تا اواخر ارديبهشت ۱۰ خودرو پيشرو حريق خريداري خواهد شد.

وي با اشاره کمبود ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در قم گفت: براي يک شهر با اين جمعيت و گسترش شهري، ۱۲ ايستگاه کافي نيست به همين دليل دو ايستگاه جديد به بهره‌برداري رسيدند و ۱۰ ايستگاه ديگر هم در دستور کار قرار دارد که مناقصه پنج مورد به اتمام رسيده است.

جعفري از انجام ۴۰۰۹ مورد عمليات طي سال ۹۱ خبر داد و افزود: اين عمليات‌ها مربوط به ۱۲۷۹ مورد آتش سوزي منازل و اماکن تجاري بوده که ۷۰۰ مورد ضايعات را بر جاي گذاشته است؛ در مجموع ۱۱ هزار و ۴۶۹ نفر نيرو در سال گذشته به عمليات‌ها اعزام شده‌اند که به طور متوسط هر نيرو ۷۱ عمليات را انجام داده و حاصل اين کار ۷۷هزار و ۳۶۲ دقيقه عمليات بوده است.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني قم با تاکيد بر انجام فراهم آوردن امکانات رفاهي براي پرسنل آتش‌نشاني گفت: در بحث آمادگي جسماني که اهميت زيادي براي آتش‌نشانان دارد، تست‌هاي ماهيانه قرار داده‌ايم و کساني حد نصاب لازم را کسب نکنند بازخواست مي‌شوند هرچند تاکنون مشکلي در اين زمينه نداشته‌ايم.

وي ادامه داد: به منظور چابکي و آمادگي بيشتر نيروهاي آتشنشاني؛ زمين مجموعه ساحلي براي رشته‌هاي فوتبال، هندبال و واليبال و همچنين ديواره صخره‌نوري در ايستگاه چهار ايجاد و به بهره برداري رسيد و در مجموع در سال گذشته بيش از ۱۵۰ ميليون تومان تجهيزات ورزشي خريداري شده است.

جعفري خاطرنشان کرد: در زمينه ارائه آموزش‌هاي لازم به کارکنان و عموم مردم هم اقدامات خوبي داشته‌ايم و سعي داريم بحث پيشگيري به جاي درمان را بيش از گذشته اجرايي کنيم.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcfvtdy.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما