جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 13645
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

احداث 235 مدرسه از سوی خیران قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث 235 مدرسه از سوی خیران قمی از ابتدای انقلاب تاکنون خبر داد.
احداث 235 مدرسه از سوی خیران قمی
به گزارش قم نیوز، سید مهدی حائری در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در دبیرستان حاج محمد ایزدی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: این اداره‌ کل با ۶۰ پرسنل به عنوان جزئی از آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ خیر در استان وجود دارند گفت: از این تعداد ۲۷۰ نفر خیر حقیقی و ۳۰ خیر حقوقی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ۱۴۵ مدرسه در استان قم وجود داشت ولی اکنون ۶۲۵ مدرسه در قالب ۶ هزار و ۷۵۰ کلاس درس با ۹۵۰ هزار متر مربع زیر بنا در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۹۵ مدرسه در قالب ۴ هزار و ۴۰ کلاس درس و ۵۸۰ هزار متر مربع زیر بنا از سوی دولت احداث شده است.

حائری با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس استان از سوی خیرین احداث شده است عنوان داشت: ۲۳۵ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس و ۳۶۰ هزار متر مربع زیربنا از سوی خیرین احداث شده است.

وی با اشاره به وضعیت اعتباری سال جاری عنوان داشت: اوضاع اعتباری برای مدارس مانند سال‌های گذشته نیست بنابراین لزوم مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی با وجود کمبود بودجه بیش از گذشته احساس می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciwqaz.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما