قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: در دولت های نهم و دهم 500 میلیارد ریال اعتبار به امر تخریب و مقاوم سازی مدارس قم اختصاص پیدا کرده است.
دولت 500 میلیارد ریال اعتبار به مقاوم سازی مدارس قم اختصاص داده است
به گزارش قم نیوز، سید مهدی حایری گفت: از سال ۸۵ که عملیات تخریب و بازسازی مدارس قم آغاز شد، تا کنون بیش از ۵۰ مدرسه فرسوده و قدیمی تخریب و بازسازی شده است.

وی پروژه های دولتی را در دو گروه استانی و تخریب و بازسازی تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: یک سری پروژه ها با اعتبارات استانی در حال انجام است وتعداد ۲۰ مدرسه نیز در حال تخریب و بازسازی است.

حایری با بیان اینکه در سال های ۹۰ و ۹۱ تحول عظیمی در امر مدرسه سازی دراستان صورت گرفته، تصریح کرد: به دنبال سفر پرخیر و برکت رهبری به استان قم دستور اجرای ۴۷ پروژه به ما داده شد که ازاین تعداد ۸ پروژه تا کنون تحویل داده شده و ۸ پروژه نیز تا پایان دیماه تحویل داده خواهد شد و مابقی هم بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

حایری همچنین یادآورشد: ۴۰ درصد پروژه های کشوری ما را از زمان استان شدن قم در سال ۷۵ پروژه های مردمی تشکیل داده اند و هم اکنون نیز ۹ پروژه با مشارکت وهمکاری مردم درقم دردست احداث است.

وی افزود: ازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ۳۴ سالن ورزشی درقم درحال احداث است که از این تعداد ۱۴ سالن ورزشی به دستور وزیر آموزش و پرورش درداخل مدارس و ۲۰ سالن نیز به صورت مستقل ساخته می شوند. از این تعداد ۵ سالن تا کنون تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم همچنین خاطرنشان کرد: نداشتن سالن های ورزشی سرپوشیده به ویژه برای دختران، مشکلاتی را ایجاد کرده بود که خوشبختانه این امرهم اکنون محقق شده و بدون شک تحول عظیمی را درامر ورزش مدارس استان ایجاد خواهد کرد.

وی تعداد کل پروژهای آموزش و پرورش قم را درحال حاضر ۷۵ پروژه اعم از پروژه های مردمی، مشارکتی، تخریب و بازسازی و سفررهبری عنوان کرد و گفت: درصورت تامین اعتبار لازم و انجام این پروژه ها، اتفاق مبارکی دراستان خواهد افتاد و بخش عظیمی از مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciwvaz.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما