شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 13675
در پنجمین جشنواره علامه حلی صورت گرفت

تجلیل از 75 اثر برگزیده حوزوی

قم نيوز : قم نیوز: پنجمین جشنواره علامه حلی امروز در قم برگزار شد و طی آن از 75 اثر برگزیده حوزوی تجلیل به عمل آمد.
تجلیل از 75 اثر برگزیده حوزوی
به گزارش قم نیوز، پنجمین جشنواره علامه حلی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، معاونان وی و برخی از مدیران حوزه‌های استانی در مرکز فقهی ائمه اطهار آغاز به کار کرد.

این جشنواره به منظور تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان سراسر کشور برگزار می‌شود و تاکنون صدها نفر از طلاب زن و مرد نخبه و پژوهشگر را به جامعه علمی کشور و حوزه‌های علمیه معرفی کرده است.

در جشنواره پنجم نیز ۷ هزار و ۹ اثر توسط خواهران و برادران طلبه حوزه‌های علمیه سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۷۵ نفر شامل ۳۷ طلبه زن و ۳۸ طلبه مرد برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

در ابتدای این جشنواره حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی، دبیر جشنواره به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: تعلیم و تعلم در اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که جهاد علمی در کنار جهاد با دشمنان لازم شمرده شده است.

وی افزود: رصد کردن پژوهش‌های طلبگی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جشنواره علامه حلی با هدف شناسایی نخبگان و ارج نهادن به تلاش طلاب جوان، تقویت فرهنگ و نگارش آثار علمی، زمینه‌سازی برای هدایت طلاب مستعد به سمت نیازهای پژوهشی نظام و حوزه‌های علمیه شکل گرفته است.

در ادامه یکی از طلاب برگزیده مقاله خود را ارائه کرد و پس از آن حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنرانی کرد و گفت: هر فرد حوزوی باید برای خود یک نقشه راه برای رسیدن به هدف داشته باشد و در واقع کارنامه‌ای پژوهشی، تبلیغی، آموزشی و تحقیقی ویژه خود ترسیم کند.

وی از تحصیل ۳۰ هزار نفر در مقطع خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: چنانچه هر یک از این افراد سالانه یک مقاله پژوهشی بنویسند یا مصاحبه شفاهی بر اساس مقالات پژوهشی ارائه کنند حجم انبوهی از دانش در حوزه‌ها تولید می‌شود و در این میان اگر تنها ۳ هزار مورد به چرخه نمایه‌سازی علوم انسانی جهان اسلام وارد شود رتبه ایران بیش از ۱۰ پله ارتقا می‌یابد.

حجت‌الاسلام حسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه سخنران بعدی این جشنواره بود. وی با بیان اینکه بایسته‌های بین‌المللی پژوهشی حوزه‌های علمیه باید در دستور کار قرار گیرند خاطرنشان کرد: استخراج نظام‌های معرفتی از میان آیات قرآن و احادیث و روایات در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت حضور ایران در عرصه تولید علوم مختلف در سطح بین‌المللی گفت: معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور این آمادگی را دارد که مقالات مناسب پژوهشگران حوزوی را به مجلات و مراکز علمی سایر کشورها ارسال کند.

در پایان جشنواره  هم از ۷۵ طلبه برگزیده و شایسته تقدیر با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbs0b8.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما