قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: شهرداري قم آمادگي دارد در زمينه اجراي پروژه‌هاي شهري همكاري و مشاركت لازم را با سرمايه گذاران داشته باشد.
آمادگي شهرداري براي مشاركت با سرمايه گذاران/پرهيز از تمركز مجتمع‌هاي تجاري و خدماتي در مركز شهر
به گزارش قم نیوز، ، ‌محمد دلبري در حاشيه مراسم كلنگ زني مجتمع تجاري امام رضا با بيان اينكه سرمايه گذاري و مشاركت رويكرد جديد شهرداري قم است اظهار كرد: در مجموعه مديريت شهري زمين‌هاي ارزشمندي داريم كه در گذشته نه تنها از آنها استفاده نشده است بلكه برخي از اين زمين‌ها به مكاني براي جمع شدن زباله و مسائلي كه مغاير با مسائل مديريت شهري است تبديل شده بود.

وي در ادامه افزود: يكي از مشكلاتي كه زائران و مجاوران حرم كريمه اهل بيت را رنج مي‌دهد وضعيت نامطلوب حاشيه بلوار امام موسي‌صدر(خيابان اراك) و وجود مغازه‌هايي است كه نسبت به عرضه لوازم يدكي خودرو اهتمام داشته و منظر شهري و معادلات مديريت شهري را به هم ريخته‌اند.

شهردار قم با اشاره به بررسي‌هاي انجام شده براي حل اين مشكل تصريح كرد: از جمله مناطقي كه قابليت انتقال و ساماندهي مغازه‌هاي عرضه لوازم يدكي را داشت بلوار امام رضا(ع) بود و اين زمين را شناسايي كرده و تصميم بر اين شد كه با احداث يك مجتمع تجاري نسبت به انتقال مغازه‌هاي ياد شده اقدام شود.

وي اضافه كرد: با اتحاديه فروشندگان لوازم يدكي نيز جلساتي را برگزار كرده‌ايم و اين مجتمع پس از بهره‌برداري مركزي براي عرضه لوازم يدكي خواهد بود.

دلبري با اشاره به اينكه شركت بلندپايه از شركت‌هاي معتبر و توانمند برنده مناقصه احداث اين پروژه شده است افزود: يكي از اشكالاتي كه به مجتمع ناشران وارد است قرار گرفتن در مركز شهر است، ما نبايد مجتمع‌هاي تجاري كه خود تعداد زيادي مراجعه كننده و حجم بالاي تردد را دارند به هسته مركزي منتقل كنيم و مجتمع تجاري امام رضا(ع) از اين حيث در موقعيت خوبي قرار دارد.

وي بيان كرد: اگر نظير چنين مجتمع‌هايي در مناطق دو و قم شش ايجاد شود به ارتقا سطح منطقه از نظر اجتماعي و فرهنگي كمك خواهد كرد.

شهردار قم تاكيد كرد: شهرداري قم به سرمايه گذاراني كه آمادگي دارند در اين زمينه با شهرداري همكاري كنند زمين و پروانه را اهدا كرده و به تناسب ميزان آورده، بعد از اتمام پروژه سهم هر طرف مشخص شود.


انتهاي پيام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdccx4qs.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما