جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 13826
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

حوزه های علمیه شناخت عمیق از جهان امروز داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: حوزه ها، علما و اساتید حوزه باید شناخت عمیقی از جهان امروز داشته باشند و این نگاه در اساتید جامعه المصطفی العالمیه بیش از جاهای دیگر مورد نیاز است.
حوزه های علمیه شناخت عمیق از جهان امروز داشته باشند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علیرضا اعرافی در نوزدهمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی، با تاکید بر اینکه اساتید باید به شرایط بین المللی جهان اسلام توجه کنند، افزود: شما با دانش پژوهانی مواجه هستید که باید در شرایط حساسی ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: در کنار بیداری ارزشمند و موج بیداری اسلامی ما بیش از هر زمان دیگری در شرایط مواجهه تمدنی با غرب هستیم و مدیریت این مواجهه بسیار مهم است.

وی افزود: اگر حوزه علمیه و دانش پژوهان و طلاب از یک نگاه عمیق برخوردار نباشند در این مواجهه کم خواهیم آورد؛ امروز غرب با غرب ۵۰ سال گذشته بسیار متفاوت می اندیشد، چرا که بیداری اسلامی را دیده و انقلاب اسلامی را تجربه کرده است.

اعرافی با اشاره به اینکه امروز برای برانگیختن انواع چالش ها در برابر امت اسلام تلاش می شود، گفت: مهم ترین آنها این است که تلاش می کنند مواجهه ما را با غرب به برخورد درون شیعه و سنی تبدیل کنند و این خطر بیخ گوش ماست.

وی با بیان اینکه اگر ما با حکمت عمل کنیم در این برخورد تمدنی آنها باید عقب بروند، افزود: افتخار ما این است که بخش اعظمی از تلاش جامعةالمصطفی العالمیه در نشر معارف اهل بیت(ع) است و این به معنای جهت گیری حوزه های علمیه به سمت جنگ و برخورد نیست.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اساتید حوزه باید بر طبق یک سلوک حوزوی باشد، گفت: ایفای نقش هدایتگری دارای حساسیت هایی است که اساتید باید به این مساله توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: طلاب کشورهایی که دارای مسلمانان کمتری هستند باید هویت اسلامی و اهل بیتی را در آنجا شکل بدهند و رهبری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازنگری نظام آموزشی از سال های گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه حوزه ای پیشرو و پیشگام در زمینه بازسازی نظام آموزشی برای پاسخ به نیازهای جهان است و در این راستا گام های موثری برداشته است.

وی ادامه داد: ما به شدت بر هویت ذاتی و ماهیت حوزوی و رسالت مداری در حوزه تاکید داریم و هرچه به این لطمه بزند آن را مردود می دانیم.

نوزدهمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی با عنوان تحول در نظام آموزشی مبتنی بر نیازهای جهان اسلام در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjmoev.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما