شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : 13839
آیت‌الله سبحانی:

خروجی جامعة المصطفی هماهنگ با نیازهای خارج کشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: خروجی جامعة المصطفی باید هماهنگ با نیازهای خارج باشد، زیرا نیازهای داخل کشور با نیازهای خارج متفاوت است.
خروجی جامعة المصطفی هماهنگ با نیازهای خارج کشور باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در نوزدهمین اجلاس اساتید جامعة المصطفی العالمیه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: پس از درگذشت پیامبر اکرم(ص) صحابه وصایای رسول خدا(ص) را فراموش کردند، ولی حضرت زهرا(س) با قرائت خطبه غرای خود مسئله تشیع را تثبیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در ظاهر با کسی بیعت نکرد ولی در باطن با امام واقعی خود بیعت کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش شهید مطهری در ترویج اسلام گفت: این شهید والا مقام سهم فراوانی در انقلاب، جوانان، فکر اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب برای ما خواب و رؤیا بود که شیعه بتواند منطق خود را در کشورهای دیگر ارائه کند و طلاب از خارج برای ادامه تحصیل به کشور بیایند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: سرانجام این خواب و رؤیا محقق شد و جامعة المصطفی این خواب و رؤیا را عملی کرد.

وی با بیان اینکه برخی اوقات اسلام‌هراسی و برخی اوقات شیعه‌هراسی و برخی اوقات هر دو ترویج پیدا می‌کند، گفت: امروز جهان تشنه اسلام است بنابراین رساندن اسلام بدون پیرایه خدمت بزرگی به جامعه است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر تبلیغ در بین افراد تغییرپذیر عنوان داشت: امروز برای نشر اسلام واقعی و بدون پیرایه باید سراغ اشخاص قابل تغییر برویم، زیرا کبارالقوم و کبارالعلما کارشان تمام شده و تغییرپذیر نیستند.

وی عنوان داشت: خروجی جامعة المصطفی باید هماهنگ با نیازهای خارج باشد زیرا نیازهای داخل کشور با نیازهای بیرون متفاوت است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: طلاب باید به حفظ قرآن، سنت، آیات و روایات، خواندن کلام، اسلام شیعی بپردازند تا از آیات و روایات در منبرهای خود بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: مدیران و استادان باید در مرحله نخست نیازهای مناطق را بسنجند و متناسب با نیازها، افراد را اعزام کنند و در تاریخ نیز پیامبر اکرم(ص) سفیرانی را انتخاب می‌کرد که در منطقه خاص زندگی کرده و به آن منطقه آشنایی داشتند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: افراد در جامعة المصطفی باید برای برطرف شدن نیازهای مناطق خارج تربیت شوند و در هر منطقه یک نفر از افراد مستعد به عنوان مجتهد اعزام شود و در موارد دیگر اعزام امام جماعت و خطیب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تبلیغ بزرگترین، مفید‌ترین و بهترین نتیجه روحانیت است گفت: بیشتر فعالیت‌ها باید جنبه تبلیغی باشد، زیرا امروز تبلیغ می‌تواند مفید باشد.

آیت‌الله سبحانی آشنایی کامل با سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را از دیگر موارد ضروری برای طلاب جامعة المصطفی العالمیه ذکر کرد و افزود: اگر سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای طلاب روشن باشد به آسانی می‌توانند به تبلیغ بپردازند زیرا این سیره از مسائل اجتماعی و فقهی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فردی خود را نسازد، نمی‌تواند دیگران را بسازد و افراد باید ابتدا متهجد باشند تا بتوانند دیگران را به تهجد دعوت کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdnj0f.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما