شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : 13837
به مناسبت هفته فرهنگی قم در تایلند

کتاب معرفی «شیخ احمد قمی» در تایلند رونمایی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم گفت: نخستین جلد از مجموعه کتب مشاهیر قم با عنوان معرفی شیخ احمد قمی تألیف شده است که به مناسبت هفته فرهنگی قم در تایلند رونمایی می‌شود.
کتاب معرفی «شیخ احمد قمی» در تایلند رونمایی می‌شود
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری با بیان اینکه مرکز مطالعات و پژوهش‌ها در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قم تشکیل شده است اظهار کرد: در این مرکز پژوهشگران صاحب نام به پژوهش در مورد مشاهیر قم می‌پردازند تا بتوانیم کتبی با عنوان کتاب مرجع در قم گردآوری کنیم.

وی افزود: کتاب معرفی شیخ احمد قمی نخستین کتاب از مجموعه کتب مشاهیر قم است که توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قم گردآوری و تدوین شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر اینکه کتب و یا مرجعی برای معرفی مشاهیر قم وجود ندارد گفت: با تدوین این مجموعه کتب در تلاش هستیم منبع موثقی برای معرفی مشاهیر قم به علاقه‌مندان تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: نخستین کتاب از مجموعه کتب مشاهیر قم که معرفی شیخ احمد قمی نام دارد به معرفی شیخ احمد قمی از علمای بزرگ قم می‌پردازد و زندگی او را در ابعاد گوناگون سیاسی اجتماعی، اقتصادی و مذهبی مورد بررسی قرار می‌دهد.

نصیری بیان داشت: این کتاب در ۱۰۵ صفحه گردآوری شده است و ضمن معرفی شیخ احمد قمی به موقعیت جغرافیایی قم، پیشینه نام و نشان قم، قم در پویه تاریخ از دوران باستان تا عصر صفویه و برکات ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم و مهاجرت علویان به قم پس از رحلت حضرت معصومه (س) توجه می‌کند.

وی اذعان داشت: کتاب معرفی شیخ احمد قمی به دوران زندگی این عالم بزرگ در کشور تایلند اشاره دارد و به اقدامات شیخ احمد قمی در پایتخت تایلند برای ترویج اسلام و سایر برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی این عالم بزرگوار می‌پردازد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم به هدف از تدوین و گردآوری کتاب معرفی شیخ احمد قمی به عنوان نخستین جلد از کتب مشاهیر قم اشاره و ابراز کرد: با توجه به اینکه هفته فرهنگی قم در تایلند برگزار می‌شود و مقبره این عالم بزرگوار در تایلند است نخستین جلد از کتب مشاهیر قم به معرفی شیخ احمد قمی اختصاص یافت.

وی از دیگر اهداف تألیف این کتاب را بررسی وقایع گذشته و سیر تاریخى به عنوان برجسته‌ترین ابزار در کشف معلومات و به دست آوردن حقایق در دنیاى امروز عنوان کرد.

نصیری در پایان سخنان خویش بیان کرد: در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری هفته فرهنگی قم در تایلند برگزار شده و کتاب شیخ احمد قمی رونمایی می‌شود و پس از آن این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbzwb8.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما