جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 13945
با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی

هفتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری هفتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه با حضور آیت‌الله مکارم‌ شیرازی فردا در قم خبر داد.
هفتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به تأسیس انجمن کلام اسلامی حوزه اظهار داشت: این انجمن در سال ۹۰ به عنوان نخستین انجمن علمی حوزه در سازمان ثبت اسناد ثبت شد.

وی با بیان اینکه عقیده اساسی‌ترین بخش هر دین و آیین از جمله دین اسلام است گفت: کلام اسلامی علمی است که به استنباط، توضیح، تبیین و عهده‌داری جریان فکری مذهب شیعه و توجیه عقاید اسلامی می‌پردازد.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه خاطرنشان کرد: با تحقق انقلاب اسلامی ایران و اعلام حکومت دینی توجه جهانی نسبت به مکتب شیعه در دو بعد اعتقادی و عملی به وجود آمده است.

اشکوری با اشاره به طرح ممیزی دانش کلام به عنوان فعالیت دیگر انجمن کلام اسلامی گفت: ممیزی هر علم در پیشرفت و تعالی آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با شناخت پیشینه یک علم و جایگاه آن در میان علوم و بررسی وضعیت کنونی و مقایسه با وضعیت مطلوب چشم‌انداز علم تحقق پیدا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این کار با پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه انجام شد.

وی با اشاره به نشست‌های علمی برگزار شده از سوی انجمن کلام اسلامی گفت: نشست‌های وحی کلام الهی یا بشری، رابطه عقل و جهل، تاریخ تطور کلام شیعه، شریعت در ادیان ابراهیمی، نظریه هستی انگارانه شر، روانشناسی و کلام و روش نقلی در علم کلام از جمله عناوین نشست‌های برگزار شده از سوی این انجمن است.

مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه روش استقرایی در فلسفه و الهیات، نسبت علم کلام و مطالعات زنان، رویکرد فمنیست‌ها در عقلانیت باورهای دینی، رجعت از نگاه شیعه و اهل سنت، تبیین و بررسی نظریه فلسفی وحی و رابطه علم کلام و علم اصول را از دیگر نشست‌های برگزار شده این انجمن ذکر کرد.

وی از برگزاری هفتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داد و افزود: این مجمع ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbs9b8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما