چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 14229
قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

سپاه پاسداران خاری در چشم دشمنان است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که ملت ما باید به پاسداران جمهوری اسلامی احترام بگذارند، گفت: در واقع سپاه پاسداران خاری در چشم دشمنان اسلام، دشمنان ابا عبدالله الحسین و دشمنان آزادی و عدالت است.
سپاه پاسداران خاری در چشم دشمنان است
  به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمود رجبی اظهار کرد: امام حسین (ع) شخصیتی است که نه تنها در بین شیعیان و نه تنها در بین مسلمانان بلکه حتی در بین غیر مسلمانان هم سنبل آزادگی و انسانیت به شمار می آیند و همه ملت های آزادی خواه جهان با دیده منت به آن حضرت نگاه می کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با اشاره به این که  راز این عظمت هم در این نهفته است که آن حضرت حاضر نشد زیر بار ظلم و ستم برود  و حاضر شد خود و عزیزانش را در راه مبارزه با ظلم و فساد فدا کند، گفت: این کار عظیم از هرکسی برنمی آید به همین جهت شخصیتی که مظهر عدالت خواهی و مبارزه با فساد است مطرح هستند در نظام جمهوری اسلامی  اموری که  عامل پیروزی انقلاب شد همین یاد و نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.

وی در ادامه افزود: آن تظاهرات پر جوش و خروش محرم و صفر بود که زمینه ساز جنبش کامل و پیروزی نهضت شد این هم یکی از برکات  وجود آن حضرت است البته حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انسان کاملی بود که در همه ابعاد شخصیت برجسته و والایی بود هم در انفاق و هم در عبادت و زندگی خانوادگی محبت به انسان ها در تمام این خدمت ها سرآمد بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وجود با برکت یکی از آثارش تشکیل نظام جمهوری اسلامی که الان در سطح جهان الگویی است برای انسان ها و سایر کشورها که خواهان رفتار عدالت محور هستند جمهوری اسلامی به دلیل آن که نهادی به نام سپاه  که در جهت فعالیت‌های امام حسین(ع) گام برداشته است دفاع از نظام جمهوری دفاع از کمالات انسان است این روز را روز پاسدار نامیدند.

رجبی گفت: روز پاسدار یعنی روز پاسداری از عدالت و مبارزه با بی عدالتی و ظلم و چون تناسبی بین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و پاسدار آرمان اباعبدالله الحسین(ع) هستند جا داشته است که چنین روزی را روز سپاه بدانند زیرا آن ها جان بر کفان امام حسین (ع) هستند.

وی با تاکید بر این که خدمت گزاران سپاه باید بدانند که این نام  مقدس پاسدار برگرفته از نام ائمه اطهار(ع) است و طبق بینش دینی ما امام حسین (ع) پاسدار وحی الهی هستند و این وحی که پیامبراکرم(ص) برای سعادت بشر آورد امامان ما پاسدار و محافظت کننده آن هستند اظهار داشت: بنابراین نام هم متناسب با رسالت ائمه اطهار از جمله امام حسین دارد پاسداران عزیز باید خود را متخلق به اخلاق اباعبدالله(ع) کنند و همواره توجه داشته باشند که این نام برگرفته از رسالت امام حسین(ع) است و انشاالله به گونه ای عمل کنند که روح مطهر اباعبدالله الحسین از آن ها خشنود باشد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchwinz.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما