چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 14643
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور:

برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) راهی جز انجام احکام الهی وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور گفت: برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) راهی جز انجام واجبات و ترک محرمات و انجام احکام الهی وجود ندارد.
برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) راهی جز انجام احکام الهی وجود ندارد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی سه شنبه 4 تیرماه در جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران در سخنانی اظهار داشت: اگر تصور می کنیم برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) میتوانیم راه چند ساله را یک شبه طی کنیم اشتباه میکنیم برای طی کردن این مسیر هیچ مسیری جز آن مسیری که مراجع به ما نشان دادهاند وجود ندارد و آن مسیر ترک محرمات و انجام واجبات است.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند اگر از نماز، دین و کار خود کم بگذارند و در اموال بیت المال و در رابطه با خدا و ولی مسلمین درست رفتار نکنند، میتوانند راجع به امام زمان(عج) میداندار و دکاندار باشند.

مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور تصریح کرد: کسانی که در برابر گناههای پیش پا افتاده نمیتوانند خود را نگاه دارند چگونه راجع به وجود امام زمان(عج) سخن می گویند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما و راه ما در دوران غیبت روشن است به حدیثی اشاره کرد و گفت: در قسمتی از این حدیث خطاب به مردم در عصر غیبت آمده است: «فارجعو الی روات احادیثنا». اگر قرار است پاکی، دوری از گناه و رضایت حضرت حجت(عج) وجود داشته باشد در مسیر تبعیت از ولایت و مراجع تقلید است.

وی با بیان اینکه صحبت در مورد امام زمان(عج) و اصحاب ایشان کار ساده ای نیست و نباید این کار را به شوخی گرفت، افزود: حرف زدن در این ساحتها کار سادهای نیست؛ به ویژه برای ما که در اولیت هایمان مانده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به سخن کسی که مدعی بود حکم خود را از جانب امام زمان(عج) دریافت کرده است، افزود: چگونه است که وقتی به او تذکر هم میدهند دوباره حرف خود را تکرار می کند.

وی ادامه داد: گاهی هم از عناوینی استفاده میشود که مربوط به حضرت ولی عصر(عج) است و از آن برای دکانداری بهره میبرند. در مورد امام زمان(عج) گفته شده است: «السلام علی ربیع الانام» بهار لقب خاص امام زمان است و لقبی نیست که هر کس به هر کس بدهد.

مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در طول تاریخ گاهی معصومین(ع) به دلیل ندانمکاری شیعه یا خواص شیعه در تنگنا قرار میگرفتند، گفت: گاهی به معصوم(ع) خبر میرسید که شیعیان در فلان محل علیه حاکم شوریدهاند و عدهای از آنان کشته شدهاند. حضرت میفرمود: خدا رحمتشان کند ای کاش این کار را نمی کردند.

وی اضافه کرد: غیبت صغری زمانی رخ داد که حضرت ولی عصر(عج) در بین عموم مردم تامین جانی نداشتند، اما غیبت کبری زمانی رخ داد که ایشان حتی در میان خواص هم تامین نداشتند یعنی هرکس برای خود دکانداری میکرد، به گونهای که ادعای بابیت مکررا در زمان آن حضرت اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه از شعار امام زمان(عج) و یا امور مربوط به ایشان به عنوان ابزار سیاسی برای انتخابات یا غیر آن استفاده میشود، اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند امر غیبت مانند قیامت است و جز خدا احدی از آن مطلع نیست و فرمودند هرکس که وارد این امر شد حتما بگویید که دروغگو است.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchx-nz.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما