پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 1466
شهردار قم:

در تهیه سند عفاف و حجاب نیازمند رهنمود مراجع هستیم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با بیان اینکه نسبت به تهیه و تدوین سند چشم انداز حجاب و عفاف اقدام شده است، گفت: در تهیه این سند نیازمند توجه خاص و استفاده از رهنموده‌های علما و مراجع دینی هستیم.
در تهیه سند عفاف و حجاب نیازمند رهنمود مراجع هستیم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنانی خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) را توفیقی بزرگ و الهی عنوان کرد و گفت: شهرداری متولی امور شهر است، بنابر این هدف اصلی مسئولین امور شهری، ‌تنها باید خدمت رسانی مطلوب و در خور شان به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت (س) باشد و باید با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت، شهر قم را به سمتی ‌ببریم که این شهر به عنوان ام القرای جهان اسلام مطرح و معرفی شود.

شهردار قم لزوم اجرایی شدن مدیریت واحد شهری در قم را حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ وظیفه جز وظایف اصلی شهرداری‌ها است و نباید در کلانشهر قم که ام القرای جهان اسلام است به دلیل عدم اجرایی شدن مدیریت واحد شهری،‌ کارها به صورت موازی با دیگر ادارات اجرا شود.

دلبری با بیان اینکه شهرداری‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ‌اجتماعی و خدماتی فعالیت‌های چشمگیری را ارائه کرده‌اند، بیان داشت: امروز شهرداری قم به جد به مقوله فرهنگی شهر توجه کرده است که در همین راستا نسبت به تهیه و تدوین سند چشم انداز حجاب و عفاف اقدام کرده و در تهیه این سند نیازمند توجه خاص و استفاده از رهنمودهای علما و مراجع دینی هستیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیربنایی زیادی در شهر قم در حال احداث است که قطعاً با بهره برداری از آنها سیمای شهر قم تغییر خواهد یافت و با اجرای سریع ده‌ها طرح و پروژه زیربنایی و با اهمیت در این شهر،‌ قم می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به عنوان پایلوت یک شهر اسلامی و فرهنگی در جهان اسلام تبدیل شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.qazct1a5qbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما