پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 14683
مدير عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم عنوان کرد:

ساخت کارخانه آسفالت قم با 100 میلیارد ریال اعتبار

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از ساخت کارخانه آسفالت قم با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال خبر داد و گفت این کارخانه شهریورماه امسال راه‌اندازی می‌شود.
ساخت کارخانه آسفالت قم با 100 میلیارد ریال اعتبار
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهندس نادعلی با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه آسفالت قم اظهار کرد: این کارخانه کار مشترکی از کشور آلمان و سوئیس بوده و در ایران منحصر به فرد است.

وی افزود: کارخانه آسفالت قم ظرفیت تولید 240 تن آسفالت در ساعت را خواهد داشت؛ پیش از قم در شهرهای تهران و کرج نیز چنین کارخانه‌های تاسیس شده است اما در قم قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده می‌شود.

مدير عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه کارخانه آسفالت قم توان استفاده از قیرهای پلیمری را خواهد داشت گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های این کارخانه استفاده از تراشه‌های آسفالت به میزان30 درصد است .

وی ادامه داد: این امر موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و علاوه بر این با توجه به هزینه‌های بالای تهیه و خرید قیر، استفاده از تراشه‌های آسفالت سبب صرفه‌جویی در مصرف قیر هم خواهد شد.

نادعلی با بیان اینکه برای کارخانه آسفالت قم سیلوهای ذخیره آسفالت نیز پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: شهرداری معمولا در روزهای مختلف سال اقدام به لکه‌گیری خیابان‌ها می‌کند به همین دلیل قرار است کارخانه آسفالت قم محلی برای ذخیره 200 تن آسفالت را به صورت گرم و به مدت زمان 48 ساعت داشته باشد تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

مدير عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم افزود: با تمهدیدات در نظر گرفته شده این کارخانه تمام استانداردهای بین‌المللی را در زمینه محیط زیست کسب کرده و می‌توان گفت آلایندگی آن در حد صفر است.

وی با اشاره به زمان‌بندی احداث این کارخانه عنوان داشت: در نظر داریم در دهه کرامت یعنی در شهریورماه کارخانه آسفالت قم را راه‌اندازی کنیم.

نادعلی هزینه احداث و خرید تجهیزات این کارخانه را 100 میلیارد ریال دانست و گفت: این مبلغ توسط شهرداری قم به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد اقساط پرداخت می‌شود.

مدير عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه حمل آسفالت به مناطق دوردست بسیار پرهزینه و مشکل است ابراز کرد: کارخانه آسفالت قم در درجه نخست برای تامین نیازهای شهر و استان راه‌اندازی می‌شود هرچند قابلیت تولید بالاتر برای ارسال به سایر مناطق را هم دارد.


انتهای پیام/ 122
https://qomnews.ir/vdcbf0b8.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما