سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 14852
در فصل تابستان:

سرعت غيرمجاز علت اصلي تصادفات درون و برون شهري

قم نيوز : قم نیوز: سرهنگ "کرم الله حسيني" رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: سرعت غير مجاز باعث بروز اکثر تصادفات در معابر درون و برون شهري است.
سرعت غيرمجاز علت اصلي تصادفات درون و برون شهري
به گزارش قم نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم در مصاحبه با اين پايگاه خبري اظهارداشت: برابر آمارهاي موجود بيشترين تصادفات ،تلفات و خسارات ناشي ازآن،در فصل تابستان ، اتفاق مي افتد بنابراين توصيه مي شود هموطنان با رعايت نکات ايمني،پليس را ياري کنند. 

وي تاکيد کرد: براي پيشگيري از هرگونه حادثه ناگوار لازم است قبل از سفر، رانندگان از خودرو خود بازديدهايي بعمل بياورند. 

سرهنگ " حسيني" در ادامه با بيان اينکه سرعت غيرمجاز باعث بروز اکثر تصادفات در معابر درون و برون شهري است افزود: سرعت اطمينان بخش براي خودرو، بستگي به شرايط جوي ، جاده ، حتي وضع جسمي و روحي راننده و شرايط وسيله‌ي نقليه و وضعيت عبور و مرور دارد بنابراين وظيفه‌ي راننده است که با سرعتي رانندگي کند تا هنگام بروز خطر و احتمال وقوع تصادف ، توانايي کنترل وسيله نقليه را داشته باشد و قبل از هرگونه حادثه اي ‌ وسيله نقليه خود را متوقف کند. 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: سرعت مطمئنه،سرعتي است کمتر و يا حداکثر برابر با سرعت مقرر و مجاز که راننده با در نظر گرفتن و رعايت آن ، ايمني و سلامت خود و ساير افراد را تامين مي کند. 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سوارشدن برخي افراد در اتاق بار وانت در معابر درون و برون شهري افزود: قسمت عقب وسايل نقليه باري با توجه به عدم حفاظ و امکانات لازم سوار شدن افراد به يقين مي تواند مخاطراتي جدي به همراه داشته باشد مواردي از قبيل ترمزهاي ناگهاني يا تصادفات جلو به عقب اين گونه وسايل نقليه بالطبع باعث به وجود آمدن صحنه هايي غم انگيز و ضايعات انساني قابل توجهي مي شود. 

سرهنگ " حسيني" در خاتمه نکاتي را برابر با آيين نامه راهنمايي و رانندگي عنوان کرد: طبق آيين نامه راهنمايي و رانندگي سوار شدن و يا سوار کردن اشخاص روي گلگير رکاب و يا محل ديگري در قسمت خارجي وسيله نقليه ممنوع است همچنين سوار کردن اشخاص روي بار بارکش‌هاي موتوري يا در محل مخصوص بار آنها ممنوع است .


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcj8oev.uqexizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما