?> بلوار پیامبر اعظم (ص) یک محور آیینی است | قم نیوز
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 14887
معاون شهردار قم:

بلوار پیامبر اعظم (ص) یک محور آیینی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: بلوار پیامبر اعظم (ص) از لحاظ شهرسازی یک محور آیینی است.
بلوار پیامبر اعظم (ص) یک محور آیینی است
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی اظهار کرد: طراحی بلوار پیامبر اعظم (ص) با نگاه ایجاد آرامش و فراهم آوردن دید حرم مطهر و مسجد جمکران در هر نقطه از مسیر انجام شده و در همه جزئیات این مسیر به کارکرد اصلی این پروژه توجه شده است.
 
وی ادامه داد: برای تمام بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) ضوابط مشخصی در نظرگرفته شده است و تمام زیرگذرها امنیت لازم را دارند.
 
خاکی کاربری سه مقطع بلوار پیامبر اعظم (ص) را متفاوت با یکدیگر دانست و افزود: از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا میدان معلم با توجه به تردد زائرین، بدنه بلوارعمدتا کاربری‌های اقامتی دارد و پارکینگ‌های لازم پیش بینی شده است.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به کاربری در مقطع دوم پیامبر اعظم (ص) گفت: برای بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) از میدان معلم تا بلوار فردوسی کاربری‌های موردنیاز شهر مانند مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و انتظامی در نظرگرفته شده است، چون سرانه امکانات شهری در آن منطقه کم است.
 
خاکی کاربری مقطع سوم بلوار پیامبر اعظم (ص) از بلوار فردوسی تا مسجد جمکران را عمدتا فضای سبز دانست و افزود: تنها 25 درصد این مسیر اشغال می‌شود و 75 درصد این فضا فضای سبز خواهد بود که در قالب باغ موزه‌هایی با موضوعات از جمله پیامبر اعظم (ص) و فقاهت است و در محوطه باغ موزه‌های هنرهای محیطی کار می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این مقطع از مسیر کاربری‌های درشت مقیاس همچون مجتمع‌های ورزشی، شهربازی و مجتمع‌های فرهنگی پیش بینی شده است که با نزدیک شدن به مسجد جمکران کاربری بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) زائرسراها و مکان‌های اقامتی در نظرگرفته شده است تا زائران به آسانی در این فضاها اقامت کنند.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به ویژگی‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بلوار پیامبر اعظم (ص) پیوسته بودن پیاده روها است که با توجه به سنت پیاده روی از حرم حضرت معصومه به مسجد جمکران، مردم به سهولت و در سلامت خود را به مسجد جمکران برسانند.
 
وی اضافه کرد: عرض پیاده رو بلوار پیامبر اعظم (ص) در محدوده شهری 12 متر و در خارج از محدوده شهری 18 متر است که در وسط آن محل عبور دوچرخه پیش بینی شده است.
 
خاکی همه تقاطع‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) را به صورت زیر گذر دانست و افزود: همچنین در طول مسیر زیرگذرهایی برای عبور افراد پیاده پیش بینی شده است و در وسط بلوار پیامبر اعظم (ص) خط بی آر تی یا تراموا در نظرگرفته شده است.
 
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به پیش بینی پارکینگ در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: تمام کاربری‌های بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) به همراه پارکینگ پیش بینی شده است و در نزدیکی حرم و فردوسی پارکینگ‌های ویژه ای در نظرگرفته شده است.

 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchq6nz.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما