پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 1496
موسی‌پور خبر داد:

53 مصوبه برای بخش جعفرآباد قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از اختصاص 53 مصوبه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 914 میلیون تومان برای توسعه و رفع مشکلات بخش جعفر آباد خبر داد.
53 مصوبه برای بخش جعفرآباد قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که قبل از ظهر پنج شنبه پس از بازدید از بخش جعفرآباد با هدف پیگیری مصوبات سال گذشته مربوط به این بخش در نمازخانه اداره آموزش و پرورش شهر جعفریه برگزار شد، گفت: ۵۳ مصوبه جدید برای این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان در سال جاری به تصویب رسید که بخشی از این مبلغ تسهیلات و بخش دیگر اعتبار است.

وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته خود به بخش جعفرآباد ۴۷ مصوبه شامل ۱۲۰ پروژه به تصویب رسید که اکثر پروژه‌ها اجرایی و به پایان رسید و تعدادی از پروژه‌ها نیز در حال اجرا است.

استاندار قم ابراز داشت: از ۱۲۰ پروژه تصویب شده در سال گذشته ۷۰ پروژه اجرایی، ۳۲ پروژه در حال اجرا و ۱۵ طرح نیز هنوز اجرایی نشده نشده که انشاء الله این پروژه‌های نیمه تمام نیز در سال جاری با تأمین اعتبار به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش جعفرآباد دارای دو مشکل اساسی دامشهر و جاده اصلی است، افزود: به لطف خدا از سال گذشته تا کنون مقداری از این مشکلات رفع شده است، هم اکنون تعدادی از دامداران به بیرون از شهر انتقال داده شده اند تا فضای شهر برای سکونت مناسب تر شود و انشاء الله مشکلات موجود با پیگیری‌های جدی برطرف خواهد شد.

استاندار قم گفت: امام جمعه شهر جعفریه سال گذشته بر احداث جاده قم به شهر جعفریه تأکید داشتند و از سال گذشته تا کنون اقدامات جدی در این راستا صورت گرفته و هم اکنون عملیات عمرانی این جاده ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

موسی‌پور با بیان اینکه راه‌های استان قم درون استانی نیستند، تصریح کرد: این راه‌ها بین استانی و برخی دیگر نیز شاهراه محسوب می‌شود و وزارت راه و شهرسازی باید به مسیر و راه‌های استان قم به لحاظ تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه نگاه ویژه داشته باشد و اگر جاده‌ای در استان ساخته می‌شود با کیفیت و استحکام بیشتری اجرایی شود.

وی اظهار داشت:‌ سه مصوبه منابع طبیعی با اعتبار ۳۴۱ میلیون تومان، دو مصوبه اداره کل فرهنگ و ارشاد با اعتبار ۵۰ میلیون تومان، ۶ مصوبه جهاد کشاورزی با اعتبار یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان، ۱۳ مصوبه بنیاد مسکن با اعتبار چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان، دو مصوبه مسکن و شهرسازی با اعتبار ۱۸۹ میلیون تومان، سه مصوبه شهرداری جعفریه با اعتبار ۴۹۰ میلیون تومان، سه مصوبه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان، یک مصوبه شرکت گاز با اعتبار یک میلیارد تومان، یک مصوبه سازمان تبلیغات، یک مصوبه برای بسیج با اعتبار ۶۰میلیون تومان و دو مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعتبار ۸۰ میلیون تومان، یک مصوبه اوقاف و امور خیریه با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از جمله ۵۳ مصوبات تصویب شده بخش جعفرآباد است.

وی ابراز داشت:‌ ۱۰ درصد مبلغ این مصوبات از اعتبارات خشکسالی استان و بخشی از مصوبات سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به شهر قم و بخشی دیگر از اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.9b8urhba0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما