شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 6852
استاندار قم خبر داد:

اختصاص ۲۰ ميليون دلار برای تأمين نهاده های دامی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از اختصاص ۲۰ ميليون دلار برای تأمين اقلام سياسی و نهاده های دامی استان خبر داد.
اختصاص ۲۰ ميليون دلار برای تأمين نهاده های دامی استان قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسين موسی پور در جلسه ستاد هدفمندی يارانه ها طی سخنانی با اشاره به نوسانات مقطعی بازار اظهار داشت: در شرايط تلاطم و تنش، برخی به دنبال سوء استفاده از شرايط پيش آمده و ايجاد اخلال در نظم اقتصادی كشور هستند.

وی با تاكيد بر لزوم تشديد اقدامات نظارتی با هدف مقابله جدی سود جويان اقتصادی گفت: تا رسيدن بازار به ثبات و آرامش نسبی، علاوه بر نظارت مستمر و تاثير گذار بايد نهاده دام و طيور مورد نياز دامداران و مرغداران از محل ارز اختصاصی تأمين گردد.

استاندار قم نظام غلط توزيع را يكی از مشكلات اساسی حوزه اقتصاد كشور برشمرد و خاطرنشان كرد: اصلاح اين شبكه در گرو حذف واسطه های زايد بين مصرف كننده و توليدكننده و راه اندازی نمايشگاه های مختلف عرضه مستقيم كالا امكانپذير خواهد بود.

وی افزود: در اين راستا هماهنگی های لازم با مسوولان فروشگاه های عمده و بزرگ شهر، برای عرضه متمركز و يارانه ای كالاهای مشمول تنظيم بازار صورت گرفته است.

وی همچنين با اشاره به نقش و اهميت فراورده های لبنياتی در سبد كالای مصرفی خانوارهای استان، بر لزوم نظارت جدی بر قيمت و كيفيت عرضه اين فرآورده ها به ويژه شير و ماست تاكيد كرد.

استاندار قم ضرورت پيش بينی های مناسب برای تامين و ذخيره سازی گندم مورد نياز استان را ياد آور شد و گفت: محصول گندم استان در سال جاری حدود ۴۰ هزار تن و محصول جو حدود ۷۵ هزار تن است و با توجه به در پيش بودن فصل برداشت گندم، بايد بستر و تمهيدات لازم برای خريد بی دغدغه اين محصول از كشاورزان فراهم شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.pqea2bq4ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما