قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر استان ديدار و گفتگو كرد.
امروزه پيام ها و آرمان های انقلاب اسلامی فراگير و جهانی شده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور از پيروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترين و اعجاب آورترين وقايع و حوادث مهم تاريخ معاصر ياد كرد و گفت: انقلاب اسلامی در همه زمينه ها چه در علل و پيدايش و چه در انگيزه، هدف و تاثيرگذاری، با ديگر انقلاب های جهان تمايز اساسی دارد.

وی ماهيت مذهبی را مهم ترين ويژگی و شاخصه انقلاب اسلامی دانست و تصريح كرد: اين انقلاب در شرايطی اتفاق افتاد كه دو قطبی بودن فرهنگ سياسی حاكم بر جهان و فراگيری و سيطره انديشه های معنويت زدای لائيك و سكولار بر جهان، امكان وقوع انقلابی با ماهيت مذهبی و دينی را ناممكن می نمود.

استاندار قم افزود: در چنين شرايط و اوضاعی و بر خلاف پيش بينی های تمامی پژوهشگران، نظريه پردازان عالم سياست و متفكران و متخصصان تحولات سياسی اجتماعی روز دنيا، انقلابی با اصول و آرمان های دينی و ارزشی و نفی ارزش های حاكم بر نظام های سلطه به پيروزی رسيد و جهان را به شگفتی و تحير واداشت.

موسی پور به فراگير شدن امواج انقلاب اسلامی اشاره و تصريح كرد: امروز پيام و آرمان های انقلاب اسلامی جهانی شده و مرزهای جغرافيايی و فكری و عقيدتی را در نورديده است.

وی با بيان اين كه انقلاب اسلامی با ايدئولوژی جهانشمول و با تكيه بر ماهيت معنوی خود انديشه سياسی و مدل حكومتی جديدی را به دنيا معرفی كرده است افزود: انقلاب اسلامی با الهام از همين ويژگی ها، امروز نه تنها به الگويی برای نهضت های اسلامی منطقه، كه الگويی براي همه ملت ها و آزادی خواهان جهان تبديل شده است.

استاندار قم به ترس و هراس دشمنان از انقلاب اسلامی و نفوذ امواج معنوی آن اشاره و خاطرنشان كرد: ترس از موقعيت و شعارهای ظلم ستيز و عدالت محور انقلاب اسلامی باعث شده تا استكبار در طول بيش از سه دهه از حيات انقلاب، به انواع ترفندها و توطئه ها برای ضربه زدن و مقابله جدی با آن متوسل شود.

حجت الاسلام موسی پور به حربه جديد دشمن در زمينه تحريم های نفتی ايران اشاره كرد و بيان داشت: موضوع تحريم ها، موضوع جديدی نبوده و در شرايط فعلی هدف اصلی همه فضاسازی های آمريكا و اروپا، اعمال فشار برای وادار كردن جمهوری اسلامی ايران برای پذيرش شرايط آنان در پای ميز مذاكره است و قطعاً ملت ايران تنها از موضع برابر و با پذيرش حقوق حقه خود حاضر به مذاكره خواهد شد.

وی با بيان اين كه در آستانه سی و چهارمين سالگرد پيروزی شكوهمند انقلاب اسلامی قرار داريم، وظيفه متوليان برگزاری جشن های اين ايام را بسيار سنگين دانست و افزود: دهه فجر فرصت مناسبی براي تبيين نعمت ارزشمند انقلاب اسلامی و بيان دستاوردها و آثار و بركات نظام و انقلاب اسلامی است كه بايد به خوبی از اين فرصت بهره گرفت.

استاندار قم مردمی بودن را از شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بايد جشن ها و برنامه های سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی با حضور و مشاركت پررنگ مردم و نهادهای مردمی برگزار شوند.

موسی پور با تاكيد بر لزوم غنی سازی محتوايی جشن های دهه مبارك فجر تصريح كرد: توجه به محتوا در همه برنامه ها ضروری بوده و برنامه های اين ايام بايد غنی و پربار تر از گذشته برنامه ريزی و برگزار گردند.

وی به تقارن ايام سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی با برنامه های هفته وحدت اشاره و تصريح كرد: در شعارها و آثار تبليغاتی فرهنگی اين ايام بايد به ريشه ها، ارتباط و پيوند انقلاب با خيزش های اسلامی تبيين و ترسيم شود.

استاندار قم همچنين لزوم توجه و پرداختن به فعاليت های فرهنگی مرتبط با انقلاب اسلامی برای آشنايی نسل های امروزی را ياد آور شد و افزود: برای نوجوانان و جوانان كه فضای انقلاب را درك نكرده اند فضا سازی و بيان آثار و رهاوردهای انقلاب اسلامی امر مهم و ضروری است كه بايد مورد توجه دست اندركاران و دستگاه های فرهنگی قرار گيرد.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به در پيش بودن نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از برنامه های دهه فجر برای فراهم كردن زمينه حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات پيش رو، همچنين ضرورت مراقبت از احتمال هر گونه بهره برداری تبليغاتی به نفع فرد و يا جريان خاص در خلال مجالس و برنامه های اين ايام تاكيد كرد.

وی به نقش محوری قم در انقلاب اسلامی اشاره و تاكيد كرد: نقش پررنگ و محوری قم در شكل گيری و تداوم انقلاب اسلامی به عنوان خاستگاه و مادر انقلاب بايد به خوبی در برنامه های اين ايام ترسيم شوند.

موسی پور با تاكيد بر ضرورت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف گفت: انقلاب اسلامی در همه عرصه ها به ويژه در زمينه رشد و تعالی قشر بانوان خدمات ارزشمندی داشته است كه بيان آن ها ضروری است.

استاندار قم ضمن قدردانی از تلاش دست اندركاران برنامه های بزرگداشت سی و چهارمين سالگرد انقلاب اسلامی، به لزوم توجه به آثار برنامه های اين ايام اشاره كرد و گفت: دميدن روحيه اميد و نشاط در جامعه و تقويت همبستگی، وحدت و صميميت و يكدلی بايد به عنوان يك رويكرد اصلی در برنامه های دهه فجر مد نظر قرار گيرد.

در ابتداي اين نشست ریيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی و روسای كميته های ۲۴ گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گزارشی از برنامه ها و اقدامات برنامه ريزی شده برای برگزاری هر چه باشكوه تر جشن های سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در قم ارائه كردند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.5apct1a3zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما