پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 3183

بازدید استاندار قم از ستاد انتخابات شهرستان

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از ستاد انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری قم بازدید کرد.
بازدید استاندار قم از ستاد انتخابات شهرستان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور با حضور در فرمانداری قم از روند فعالیت ستاد انتخابات شهرستان و نحوه ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

استاندار قم در این بازدید که معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار قم نیز حضور داشتند، از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات شهرستان از جمله محل‌ ثبت‌نام نامزدها، دبیرخانه و فناوری اطلاعات بازدید کرد و از نزدیک در جریان امور اجرایی انتخابات قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به شکل‌گیری تمام ارکان نظام اسلامی با رای مردم تصریح کرد: به همین خاطر در هنگام خطر و توطئه دشمنان مردم پرشور و گسترده با حضور خود در صحنه‌های سیاسی و انقلابی همچون یوم‌الله ۹ دی و ۲۲ بهمن از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و توطئه‌های معاندان و منافقین را خنثی می‌کنند.

استاندار قم به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: انتخابات در کشور همواره دارای اهمیت بوده است، اما انتخابات پیش رو به لحاظ شرایط خاص داخلی و تحولات منطقه‌ای و بین المللی از اهمیت و حساسیت مضاعفی برخوردار است.

موسی‌پور در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم گفت: همزمان با صادر شدن فرمان اجرایی انتخابات از سوی وزارت کشور، ستاد انتخابات استان و شهرستان در قم فعال شده و فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به انتخابات از جمله تشکیل هیئت‌های اجرایی و ثبت نام کاندیداها به شکل مطلوب و براساس برنامه زمان‌بندی کلی انتخابات در حال پیگیری و اجرا است.

وی قانونمداری، امانتداری و مراقبت از بروز حاشیه‌های سیاسی را سه اصل مهم و زمینه ساز در تحقق مشارکت در انتخابات یاد کرد و افزود: در راستای این اصول، همه مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری امر انتخابات استان و شهرستان به عنوان جلوداران تحقق این صحنه حضور باشکوه مردم، با حرکت در مسیر قانون و حفظ امانتداری و بی طرفی، از آراء مردم صیانت خواهند کرد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم تلاش و برنامه ریزی در زمینه فراهم کردن زمینه‌های حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، به ترفندها و توطئه‌های دشمنان برای ممانعت از تحقق این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: بی تردید این بار نیز به فضل الهی و با همراهی و بصیرت و آگاهی مردم، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و انتخاب افرادی اصلح و توانمند و دارای انگیزه خدمت رسانی مضاعف برای توسعه و عمران و آبادانی کشور و استان در عرصه قانون گذاری و مجلس خواهیم بود.

استاندار قم در مورد کاندیداهایی که تاکنون برای انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه قم تاکنون ۳۰ نفر با مراجعه به ستاد انتخابات ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی استقبال از کاندیداتوری نمایندگی مجلس افزایش یافته است و از تعداد ثبت‌نام کنندگان سه نفر زن هستند.

در این بازدید فرماندار قم و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان، گزارشی از روند فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان، تشکیل هیئت‌های اجرایی در سطح شهرستان و بخش‌ها و نیز ثبت نام داوطلبین ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.79wrak9qwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما