سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 15056
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم:

خودسازي اصلي‌ترين فلسفه وجودي ماه رمضان است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: مهم‌ترين فلسفه وجودي ماه مبارک رمضان خودسازي و پرداختن به خود است.
خودسازي اصلي‌ترين فلسفه وجودي ماه رمضان است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي استان قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسکندري ضمن تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان اظهار كرد: ماه مبارک رمضان از برکات و عنايات پروردگار است.

وي با اشاره به روزه گرفتن و عمل روزه داري به عنوان فرصتي مغتنم براي توجه به خود، تصريح کرد: تمام اديان چنين فرصتي را براي پيروان خود محيا کرده اند، ولي اسلام آن را در حد اعلي فراهم کرده است.

اين مسئول فرهنگي با بيان اينکه مردم در ماه‌هاي مختلف سال سرگرم کار و تلاش و فعاليت براي اداره زندگي خود هستند، يادآور شد: طبيعتا چنين وضع و شرايطي فاصله گرفتن آنها از معنويات، ارزش‌ها و دچار شدن به غفلت‌ها را موجب شده است.

حجت‌الاسلام اسكندري با اشاره به ضرورت ايجاد فرصتي براي تهذيب و مهار نفس، اظهار کرد: بنا به اين ضرورت خداوند متعال ماه رمضان را با هدف ايجاد اين فرصت براي بندگان خود طراحي کرده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم همچنين با اشاره به نزول قرآن کريم در ماه ضيافت الهي گفت: قرآن و معارف والاي آن گنجينه با ارزشي به شمار مي‌رود، که اگر بين شيفتگان خود به خوبي توزيع شود، بهترين استفاده‌ها را از آن خواهند برد.

حجت‌الاسلام اسکندري همچنين تاکيد کرد: با توجه به فوايد ارزشمند اين کتاب آسماني، مردم بايد در اين ماه توجه و تامل بيشتري به آيات و تفاسير آن داشته باشند.

وي همچنين توجه به روزه را نيز در اين ماه امري ضروري دانست و افزود: علاوه بر قرآن روزه در اين ماه از جايگاه خاصي برخوردار است، و اينکه انسان نتواند اين عبادت را به درستي انجام دهد، بزرگ‌ترين خسارت را به خويش وارد ساخته است.

وي همچنين افزود: ماه رمضان به سبب حاکم شدن فضاي معنوي بر جامعه به برکت شب‌هاي قدر و خواندن دعاها و مناجات‌هاي فراوان و همچنين ايجاد شرايطي براي به جا آوردن صله رحم، مناسب‌ترين زمان براي از بين بردن کدورت‌ها، اختلافات، بدبيني‌ها و بداخلاقي‌ها به حساب مي‌آيد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي قم در بخش ديگري از سخنان خود توجه به قرآن به خصوص تفسير آيات پر مضمون و محتواي آن را از اولويت‌هاي فرهنگي اداره کل تبلیغات اسلامي در حوزه دين به خصوص در ماه رمضان عنوان کرد و افزود: اين اداره کل از چند روز مانده به آغاز اين ماه با برپايي آيين غبارروبي مساجد خود را براي برگزاري برنامه‌هاي آن آماده كرده است و طي روزها و شب‌هاي اين ماه نيز برنامه‌هاي قرآني و فرهنگي متعددي را با استقبال گرم و پرشور مردم در مساجد استان ترتيب خواهد داد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcg3z9q.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما