چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 15096
رئیس اتحادیه نانوایان استان قم:

اشکال گوناگون در پخت نان عاملی برای افزایش قیمت نیست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: نان سنگک و تافتون به ازای هر کیلو هزار تومان محاسبه شده است و تغییر در شکل ظاهری پخت آن نمی‌تواند عاملی برای افزایش قیمت آنها باشد.
اشکال گوناگون در پخت نان عاملی برای افزایش قیمت نیست
به گزارش قم نیوز، سید جواد دهناد ضمن تبریک آغاز ماه ضیافت الهی از اعلام ساعت کاری نانوایی‌ها در جلسه اتحادیه صنفی نانوایان خبر داد و گفت: این زمان‌ها به صورت رسمی به تمام نانوایی‌های سطح استان اعلام شده است.
 
وی افزود: ساعت کاری نانوایی‌های سنگک از ساعت 7.30 دقیقه بامداد تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 14 تا زمان افطار اعلام شده است.
 
رئیس اتحادیه صنفی نانوایان قم با بیان اینکه نانوایی‌ها نباید نان را بیش از مبلغی که به این واحدها اعلام شده به مردم بفروشند گفت: بر اساس اعلام این انجمن صنفی و نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، هر قرص نان سنگک با وزن 500 گرم با قیمت 500 تومان در این ماه به مشتریان عرضه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه قیمت نان در ماه مبارک رمضان افزایش نیافته است تصریح کرد: انواع نان‌ها با قیمت پیش از حلول ماه مبارک رمضان در نانوایی‌ها عرضه می‌شود و هیچ تغییر قیمتی در این زمینه وجود ندارد.
 
دهناد با اشاره به برخی اعتراضات شهروندان مبنی بر فروش نان بزرگ با قیمت‌هایی مضاعف بیان داشت: نانوایی‌ها موظف هستند نان سنگک را به ازای هر کیلو هزار تومان عرضه کنند و در صورتی که نانوایی سفارش نان سنگین و بزرگ‌تر از سوی مشتری داشت باید بر اساس قیمت ذکر شده نان را بر پایه قیمت اعلام شده عرضه کند.
 
وی مصرف نان کنجدی را در ماه مبارک رمضان بسیار رایج دانست و بیان داشت: در صورتی که مشتری نان کنجدی بخواهد نانوایی می‌تواند 100 تومان برای پاشیدن کنجد روی نان به عنوان کارمزد از او دریافت کند.
 
رئیس اتحادیه مجمع صنفی تولیدی – خدمات فنی ادامه داد: رعایت نوبت برای همه مشتریان در نانوایی‌ها الزامی است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم رعایت نوبت با واحدهای متخلف به صورت جدی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان قم برخورد خواهد شد.
 
وی زمان آغاز به کار نانوایی‌های بربری را ساعت 11 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 13 تا 14 ذکر کرد و گفت: هر قرص نان بربری ساده با وزن 650 گرم با قیمت 450 تومان و در صورتی که نان بربری با کنجد باشد یا قیمت 500 تومان عرضه می‌شود.
 
دهناد شروع کار نانوایی‌های تافتون و لواش را از ساعت 10.30 دقیقه تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 14 تا زمان افطار ذکر کرد و افزود: نان تافتون و لواش به ازای هر چانه 190 گرمی 125 قیمت گذاری شده است؛ در پخت این نان نیز بر اساس سفارش مشتری باید به ازای هر کیلو هزار تومان در وزن‌های سفارشی دریافت شود.
 
رئیس انجمن صنفی تولیدی – خدمات فنی با بیان اینکه نان تافتون را می‌شود به دو شیوه خشک و گرد سنتی به مشتری عرضه کرد گفت: اشکال نان تغییری در قیمت آن ایجاد نمی‌کند و نان با قیمت مصوب هر کیلو هزار تومان باید به مشتریان عرضه شود.
 
وی با اشاره به موثر بودن گزارش‌های مردمی در تخلفات اصناف گوناگون به ویژه نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره تلفن 124 معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا با شماره تلفن 36602729 – 025 اتحادیه صنفی نانوایان تماس گرفته و تخلفات را اعلام کنند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaiwn6.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما