شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 15158
از سوي شهرداري كلانشهر قم صورت گرفت:

برگزاری نشست مدیریت بحران در شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: نخستین نشست مدیریت بحران شهرداری قم در راستای نیل به اهداف تعیین شده و استاندارد جهانی مدیریت بحران تشکیل شد.
مرکز مدیریت بحران
مرکز مدیریت بحران
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نخستین نشست مدیریت بحران شهرداری کلانشهر قم با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در مرکز مدیریت  بحران شهرداری قم برگزار شد.

در این نشست که در راستای نیل به اهداف تعیین شده و استاندارد جهانی مدیریت بحران تشکیل شده بود علی اکبر رحیمی مدیر مرکز بحران شهرداری قم به تشریح برنامه‌های مرکز مدیریت بحران شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: شهر قم مفتخر است که بعنوان دومین شهر جمهوری اسلامی ایران عضو کمپین جهانی بحران در کشور سوئیس بوده و در اجلاس ژنو که سالانه برگزار می‌گردد عضویت فعال دارد.

وی ادامه داد: این مرکز تحت نظارت شهرداري کلانشهر قم بوده و با سازمانها و نهادهایی متشکل از شورای اسلامی، استانداری، فرمانداری، نیروهای انتظامی، دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر، لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع)، سپاه، ارتش، بسیج و تمام بیمه‌ها همکاری و تعامل داشته تا در زمان وقوع بلایای طبیعی و انسان ساز، مخاطرات حاصل از آن را مدیریت کند.

مدیر مرکز بحران شهرداری قم افزود: این مرکز برای رسیدن به این مهم آمار و اطلاعات جامعی از تمام امکانات مناطق شهری، بافت فرسوده، ایجاد سامانه تخمین خسارت و امکانات و ماشین آلات موجود در شهر را شناسايی کرده تا نسبت به تاب آور كردن شهر قم برنامه ریزی شود.

در این نشست که حدود چهار ساعت به طول انجامید مهندس بطحايی کارشناس مدیریت بحران نظراتی را در چهار محور پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی مطرح کرد و بررسی آن برای رسیدن به استاندارد جهانی بحران و طرح برنامه‌های کاربردی و اصلاحی بسیار موثر و ضروری دانست. 

در پایان این نشست مقرر شد چهار کمیته از بین اعضا انتخاب شده و برای هر یک برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار شده، همچنین مقرر شد این نشستها به صورت کاملاً تخصصی با اعضاء کارگروه‌ها و کمیته‌ها برگزار شود تا با ارائه برنامه توسط آنها امکانات بالقوه شهر برای مدیریت بحران بالفعل برسد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjovev.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما